هرساله اتحادیه تعمیر کاران خودرو با انتشار بخش نامه ای، هزینه تعمیر و اجرت خودرو های مختلف را به اطلاع تعمیرکاران و مردم می رساند. هزینه تعمیر پراید بازه های گوناگونی را شامل می شود. برخلاف تلاش مسئولین برای ثابت نگه داشتن قیمت خودروها به خصوص خودروهای ساخت داخل از جمله پراید، افزایش قیمت سرسام آور آن باعث شده است تا تمام افرادی که ماشین دارند با تعمیر آن خودرو خود را سالم نگه دارند و سالهای بیشتری از آن استفاده کنند.
مشاهده قیمت قطعات و لوازم یدکی پراید 111
لیست قیمت تعمیر قطعات پراید
هر ساله با توجه به افزایش نرخ تورم و افزایش قیمت اجناس، اجرت تعمیرات پراید و هزینه تعویض قطعات آن هم با افزایش مواجه میشود اما هزینه تعمیرات انواع خودرو از جمله پراید زیر نظر اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تعیین میشود و تمام تعمیرکاران موظف به اجرای آن هستند. اتحادیه صنف تعمیرکاران تائید کرده است که هزینه تعمیرات پراید در سال 1400 گران شده است و این گرانی شامل هزینه تعمیر موتور پراید، هزینه تعمیر گیربکس پراید و هزینه تعویض دیسک و صفحه پراید نیز میشود. در این مطلب به ارائه هزینه های مربوط به تعمیر موتور و سایر بخش های پراید می پردازیم.
مشاهده قیمت قطعات و لوازم یدکی پراید 131
مشاهده محصولات لوازم یدکی تیبا
نوع سرویس | پراید معمولی | پراید دوگانه سوز | پراید یورو 4 |
تعمیر کامل موتور | 29.500.000 | 31.200.000 | 33.000.000 |
تعمیر نیم موتور (سرسیلندر و کارتل) | 21.400.000 | 21.400.000 | 21.400.000 |
پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | 11.600.000 | 11.600.000 | 13.000.000 |
تعمیر کامل سرسیلندر | 9.600.000 | 10.400.000 | 10.400.000 |
تعویض اورینگ | 2.400.000 | 2.550.000 | 2.550.000 |
تعویض واشر منیفولد دود | 3.000.000 | 3.000.000 | 3.350.000 |
تعویض واشر گلویی اگزوز | 1.300.000 | 1.300.000 | 1.300.000 |
باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ (درجا) | 7.000.000 | 7.000.000 | 7.000.000 |
تعویض فشنگی روغن | 830.000 | 830.000 | 930.000 |
تعویض شلنگ های بخار روغن | 550.000 | 550.000 | 1.100.000 |
باز و بست دریچه گاز و تعویض واشر درب سوپاپ | 1.200.000 | 1.200.000 | 1.500.000 |
فیلر گیری یا شیم بندی سوپاپ | 1.500.000 | 1.500.000 | – |
تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | 2.700.000 | 2.850.000 | 2.850.000 |
تعویض تسمه تایمینگ | 2.300.000 | 2.300.000 | 2.600.000 |
تعویض تسمه دینام و هیدرولیک | 850.000 | 950.000 | 950.000 |
تعویض تسمه کولر | 500.000 | 500.000 | 500.000 |
باز و بستن تسمه دینام و فولی سر میلنگ | – | – | – |
تعویض تسمه سفت کن | 800.000 | 800.000 | – |
تعویض کاتالیست | 1.300.000 | 1.300.000 | 2.750.000 |
باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع | 700.000 | 700.000 | 700.000 |
باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 1.500.000 | 1.500.000 | 1.500.000 |
تعویض ترموستات | 1.100.000 | 1.100.000 | 1.100.000 |
تعویض رادیاتور آب | 1.150.000 | 1.150.000 | 1.150.000 |
تعویض منبع انبساط | 700.000 | 700.000 | 700.000 |
هواگیری و ریختن ضدیخ | 550.000 | 550.000 | 550.000 |
تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | 300.000 | 300.000 | 300.000 |
تعویض شلنگ بالای رادیاتور | 700.000 | 700.000 | 700.000 |
تعویض شلنگ پایین رادیاتور | 950.000 | 950.000 | 950.000 |
تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | 850.000 | 850.000 | 850.000 |
تعویض شلنگ بخاری بلند | 850.000 | 850.000 | 950.000 |
تعویض فشنگی آب | 700.000 | 700.000 | 700.000 |
تعویض پایه دسته موتور جلو | 1.500.000 | 1.500.000 | 1.500.000 |
تعویض دسته موتور بالا | 1.500.000 | 1.500.000 | 1.500.000 |
تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی |
تعویض پمپ بنزین | 1.300.000 | 1.300.000 | 1.300.000 |
تعویض فیلتر بنزین | 850.000 | 850.000 | 850.000 |
تعویض شلنگ رفت بنزین | 3.250.000 | 3.250.000 | 3.250.000 |
تعویض شلنگ برگشت بنزین | 3.250.000 | 3.250.000 | 3.250.000 |
تعویض منبع کنیستر | 550.000 | 550.000 | 550.000 |
تعمیر کامل گیربکس | 7.800.000 | 7.800.000 | 7.800.000 |
تعویض کیت کلاچ | 4.500.000 | 4.500.000 | 4.950.000 |
تعویض سیم کلاچ | 950.000 | 950.000 | 950.000 |
تعویض بوشهای دوشاخه کلاچ و باز و بست گیربکس | 5.000.000 | 5.000.000 | 5.000.000 |
تعویض لیور دسته دنده | 1.500.000 | 1.500.000 | 1.500.000 |
تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | 7.500.000 | 7.500.000 | 7.500.000 |
تعویض سنسور کیلومتر | 700.000 | 700.000 | 700.000 |
باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 5.000.000 | 5.000.000 | 5.500.000 |
باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 1.650.000 | 1.650.000 | 1.650.000 |
باز و بستن پلوس چپ و تعویض بلبرینگ پلوس | 1.650.000 | 1.650.000 | 1.650.000 |
تعویض سر پلوس یا گردگیر پلوس | 2.550.000 | 2.550.000 | 2.550.000 |
تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 2.550.000 | 2.550.000 | 2.550.000 |
تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 2.550.000 | 2.550.000 | 2.550.000 |
تعویض رام زیر موتور | 2.700.000 | 2.700.000 | 2.700.000 |
تعویض کمک های جلو هر عدد | 1.500.000 | 1.500.000 | 1.500.000 |
باز و بستن طبق دوطرف | 2.550.000 | 2.550.000 | 2.550.000 |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | 1.650.000 | 1.650.000 | 1.650.000 |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | 900.000 | 900.000 | 900.000 |
میزان فرمان با دستگاه | 1.100.000 | 1.100.000 | 1.100.000 |
تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | 1.650.000 | 1.650.000 | 1.650.000 |
میزان فرمان دستی | 850.000 | 850.000 | 850.000 |
تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | 1.700.000 | 1.700.000 | 1.700.000 |
تعویض کامل اکسل | 5.000.000 | 5.000.000 | 5.000.000 |
تعویض کمک عقب دو طرف | 2.800.000 | 2.800.000 | 2.800.000 |
تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | 1.200.000 | 1.200.000 | 1.200.000 |
تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب | 1.500.000 | 1.500.000 | 1.500.000 |
باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | 4.900.000 | 4.900.000 | 5.850.000 |
تعویض پمپ هیدرولیک | 1.900.000 | 1.900.000 | 2.050.000 |
تعمیر پمپ هیدرولیک | 3.000.000 | 3.000.000 | 3.000.000 |
تعویض منبع هیدرولیک | 1.100.000 | 1.100.000 | 1.100.000 |
تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | 0 | 0 | 2.100.000 |
تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | 1.200.000 | 1.200.000 | 1.200.000 |
تعویض شیلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | 2.100.000 | 2.100.000 | 2.100.000 |
تعویض گردگیر فرمان چپ | 1.500.000 | 1.500.000 | 1.500.000 |
تعویض گردگیر فرمان راست | 1.500.000 | 1.500.000 | 1.500.000 |
تعویض چهار شاخه فرمان | 3.300.000 | 3.300.000 | 3.300.000 |
باز و بستن تلسکوپی فرمان | 2.700.000 | 2.700.000 | 2.700.000 |
تعویض موتور abs و کالیبراسیون | – | – | 3.900.000 |
تعویض سنسور abs چرخ جلو | 950.000 | 950.000 | 950.000 |
تعویض ترمینال ترمز | 1.800.000 | 1.800.000 | 1.800.000 |
تعویض پمپ ترمز | 1.350.000 | 1.350.000 | 1.350.000 |
تعویض کالیپر چرخ جلو | 1.300.000 | 1.300.000 | 1.300.000 |
تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | 2.500.000 | 2.500.000 | 2.500.000 |
تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | 950.000 | 950.000 | 950.000 |
تعویض لنت جلو دو طرف | 750.000 | 750.000 | 750.000 |
بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | 1.900.000 | 1.900.000 | 1.900.000 |
تعویض سنسور abs چرخ عقب | 2.700.000 | 2.700.000 | 2.700.000 |
تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | 850.000 | 850.000 | 850.000 |
تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | 1.350.000 | 1.350.000 | 1.350.000 |
تعویض شلنگ ترمز عقب | 1.100.000 | 1.100.000 | 1.100.000 |
تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | 1.500.000 | 1.500.000 | 1.500.000 |
تعویض سیم ترمز دستی | 4.000.000 | 4.000.000 | 4.000.000 |
تعویض تفنگی ترمز دستی | 2.000.000 | 2.000.000 | 2.000.000 |
متاسفانه من برای تعمیر کامل موتور ۲ میلیون هزینه کردم، ماشینم پراید معمولی هستش.
یا تعمیرکار مناسبی رو انتخاب نکردید یا اینکه واقعا ماشین شما تعمیرات اساسی نیاز داشته
سلام ماشین من یتقان زده هزینه کامل موتور با لوازمش چقدر میشه ….و اگه سرسلنده تعمیر کنم چقدر هزینه بر میداره
سلام هزینه کامل تعمیر موتور بین 27 تا 30 میلیون هست دوست عزیز
سلام .. برای 141 چی همون قیمت تعمیر کامل
سلام وقتتون بخیر بله برای تمام پراید ها تقریبا همین قیمت هستش
سلام ، این قبیل نرخنامه های صنفی باعث زیاده خواهی عدهای از تعویض کاران درجه چندم میشه و اجازه سواستفاده آنها در مقابل کیفیت پایین خدمات، این نرخنامه برای انجام خدمات با کیفیت خوب و عالی است ،دینام را باز کرد تویی را داد دست من بردم یه جا دیگه کلکتور زد و.. اون دینام و بست و نرخ نامه نشان داد این کلاهبرداری رو رواج میده توضیحات نیازه و بنظر من اشتباه است مثل بقیه قیمت گذاری های دستوری دولتی….
سلام بله دوست عزیز البته این نرخ نامه ها برای سال جدید نیست و قطعا الان تمام هزینه ها چندین برابر شده!
هزینه بلبرینگ چرخ عقب چقد میشه
وقت بخیر دوست عزیز.
برای دریافت قیمت به بخش فروشگاه اتوپراید مراجعه کنید یا اینکه با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا همکاران ما قیمت دقیق رو به شما اطلاع بدن.