بلاگ

حبابگیر بنزین چیست و در کجا قرار دارد؟

حبابگیر بنزین

حباب­گیر بنزین چیست؟ این یکی از سوالات پرتکرار رانندگان است؛ به همین دلیل قصد داریم درباره آن و مکان قرارگیری این قطعه صحبت کنیم. حباب­گیر بنزین قسمتی در خودرو است که هوایی را که همراه با زدن بنزین وارد باک بنزین شده را حذف می­کند. این قسمت وظیفه مهمی را برعهده داشته و سالم بودن آن می­تواند از رسیدن آسیب به سایر قطعات و قسمت­های خودرو جلوگیری کند.

سایت اتو پراید آماده است تا تمامی اجزا و قطعات مربوط به قسمت حباب­گیر بنزین خودرو را برای شما فراهم کرده و در زمانی کوتاه به دست شما برساند. هر زمان که نیاز به کمک داشتید، با تیم پشتیبانی این مجموعه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

<<مشاهده و خرید لوازم یدکی شاهین در اتو پراید : لوازم یدکی شاهین>>

حباب­گیر بنزین چیست؟

ابتدا می­خواهیم بدانیم که حباب­گیر بنزین چیست. حباب­گیر بنزین قسمتی از خودرو است که وجود آن الزامی است. وقتی اقدام به سوخت­گیری و زدن بنزین به باک خودرو می­کنید، مقداری هوا همراه با بنزین وارد باک شده و با بنزین همراه می­شود. این هوا باید از باک خارج شده یا از بین برود. در غیر این صورت می­تواند به باک بنزین خودرو آسیب وارد کند. جنس بکار رفته در اجزای حباب­گیر عموما پلاستیک بوده و در صندوق عقب قرار دارد.

اجزای تشکیل دهنده حباب­گیر بنزین

با وجود این­که حباب­گیر بنزین جنس و ساختاری ساده دارد؛ اما از اجزای بکار رفته زیادی تشکیل شده است که هر کدام با دیگری مرتبط است. این اجزا عبارتند از:

  1. لوله فلزی
  2. سوپاپ
  3. براکت یا همان مخزن جداسازی مایع
  4. سه راهی برای خارج شدن بخار و هوا
  5. مخزن
  6. شیلنگ سوپاپ
  7. 3 عدد شیلنگ قابل اتصال به سه راهی سوپاپ و کنیستر
  8. اریفیس برای داخل هر سه شیلنگ جهت خارج کردن هوا از باک به خارج از باک
همچنین بخوانید:  8 مدل از بهترین ضد یخ های ایرانی و خارجی برای خودرو

طرز کار حباب­گیر خودرو چگونه است؟

پس از این­که گفتیم حباب­گیر بنزین چیست، نوبت به معرفی طرز کار این قسمت می­رسد. این قسمت وظیفه دارد تا هوای وارد شده به باک بنزین را از بنزین جدا کرده و از باک خارج کند. این عمل توسط براکت انجام شده و هوا را به وسیله شیلنگ­ها را به بیرون می­فرستد. جداسازی قسمت­های مختلف سوخت از طریق سه راهی انجام شده و سوخت به سه قسمت هوا، بخار و مایع تقسیم می­شود.

حبابگیر پراید 131

مشاهده و خرید حبابگیر پراید 131 در اتو پراید : حبابگیر پراید 131

بررسی علائم خرابی حباب­گیر بنزین

اگر داخل خودرو بوی بنزین به مشام شما رسید، می­توانید به خرابی حباب­گیر بنزین شک کنید. عمده­ترین مشکلی که قسمت حباب­گیر بنزین در خودرو را به خود درگیر می­کند، شیلنگ­ها هستند. شیلنگ‌ها عموما بیشتر در معرض پوسیدگی قرار دارند و به مرور زمان می­توانند دچار نشتی شوند. شیلنگ را باز کرده و درون آب فرو ببرید. اگر ورود و خروج آب یا حباب مشاهده کردید، شیلنگ شما نیاز به تعویض دارد.

مراحل تعویض حباب­گیر بنزین خودرو

اگر تشخیص داده­اید که حباب­گیر خودروی شما دچار خرابی یا پوسیدگی شده و نیاز به تعویض کامل دارد، می­توانید قطعات مورد نیاز را از سایتی مطمئن سفارش داده و طبق مراحلی که در زیر توضیح می­دهیم، اقدام به تعویض آن کنید:

  • ابتدا در زیر و قسمت پشت یا صندوق عقب خودرو جک زده و پشت خودرو را بلند کنید.
  • حالا بست­های متصل به شیلنگ­ها را باز کرده و جدا کنید.
  • سپس شیلنگ­ها را تست کرده و از سالم بودن آن­ها اطمینان حاصل کنید.
  • اگر شیلنگ­ها دچار پوسیدگی یا خرابی شده بودند، شیلنگ­های نو را با بست در جای خود ببندید.
  • محکم بودن بست­ها را تست کنید.
  • اگر مشکل از شیلنگ­ها نبود، یا باید کار را به متخصص سپرده یا اقدام به تعویض کامل حباب­گیر بنزین خودرو کنید.
همچنین بخوانید:  5 دلیل مهم کم شدن آب رادیاتور پراید و راهکار حل آن

 علل رایج خرابی حبابگیر بنزین

  • نشتی یا ترک خوردگی در حبابگیر: ساختار حبابگیر بنزین معمولاً از لایه‌های زغال فعال تشکیل شده است که بخارات بنزین را جذب می‌کنند. در صورتی که حبابگیر دچار نشتی یا ترک خوردگی شود، بخارات بنزین به بیرون از سیستم سوخت رسانی نشت می‌کنند و می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی مانند استشمام بوی بنزین در کابین شوند.
  • آلودگی حبابگیر: در صورتی که حبابگیر بنزین آلوده شود، از جمله آلودگی با ذرات گرد و غبار، ممکن است عملکرد آن تحت تاثیر قرار گیرد و نتواند بخارات بنزین را به اندازه کافی جذب کند. آلودگی حبابگیر معمولاً در اثر عواملی مانند استفاده از بنزین بی کیفیت، ورود آب به سیستم سوخت رسانی و یا تصادف ایجاد می‌شود.
  • نقص در سیستم EVAP: سیستم EVAP شامل اجزای متعددی مانند شلنگ‌ها، ولو ها، و سوئیچ‌ها می‌شود که تخلیه بخارات بنزین را کنترل می‌کنند. در صورتی که یکی از اجزای این سیستم دچار نقص شود، ممکن است باعث خرابی حبابگیر بنزین شود.
  • آسیب به سیستم در زمان تصادف یا تعویض قطعات: در برخی مواقع، سیستم EVAP و حبابگیر بنزین ممکن است در حین تصادف یا تعویض قطعات خودرو آسیب ببینند.

علاوه بر این، کارکرد نادرست یا سوءاستفاده از خودرو نیز می‌تواند باعث خرابی حبابگیر بنزین شود. به عنوان مثال، پر کردن بیش از حد باک بنزین یا استفاده از بنزین بی کیفیت می‌تواند باعث آسیب دیدن حبابگیر بنزین شود.

در صورت مشاهده علائم خرابی حبابگیر بنزین، باید به سرعت اقدام به تعویض و خرید لوازم یدکی کنید. تعویض حبابگیر بنزین معمولاً کار ساده‌ای است و می‌توان آن را در تعمیرگاه‌های مجاز انجام داد.

همچنین بخوانید:  از کجا بفهمیم پراید یاتاقان زده است ؟

خرید حباب­گیر بنزین خودرو

خرید حباب­گیر بنزین خودرو را جدی بگیرید و آسان از کنار آن عبور نکنید. قطعات مربوط به حباب­گیر بنزین نیز همانند سایر قطعات خودرو در بازار انواع تقلبی و اورجینال دارند. یک خرید استاندارد باعث می­شود که در هزینه­های خودروی خود صرفه­جویی کنید. خرید مجازی به صرفه­جویی در زمان نیز کمک می­کند به شرطی که خرید خود را از سایتی قابل اعتماد انجام دهید.

سایت­ها و فروشگاه­های مختلفی در این زمینه وجود دارند که اقدام به فروش قسمت حباب­گیر بنزین می­کنند. برای اعتماد به فروشگاه­های مجازی باید به نکاتی از قبیل سابقه، نظرات مشتریان، نماد اعتماد الکترونیکی سایت و پاسخگویی تیم پشتیبانی توجه کنید.

حبابگیر پراید 131

مشاهده و خرید حبابگیر پراید 131 در اتو پراید : حبابگیر پراید 131

سخن پایانی

حباب­گیر بنزین چیست؟ حباب­گیر بنزین قسمتی پراهمیت برای سیستم سوخت­رسانی محسوب شده و خرابی آن می­تواند خرابی سایر قسمت­ها را نیز به همراه داشته باشد. با مشاهده خراب شدن این قسمت ارزشمند، باید سریعا آن را تعمیر یا عوض کنید.

در سایت اتو پراید می­توانید انواع حباب­گیر بنزین خودروهای پراید 111 و 131 را مشاهده کرده و تهیه کنید. این مجموعه ابتدا کار خود را با قطعات پراید از سال 1386 آغاز کرد و کم کم به معرفی و فروش قطعات سایر خودروها نیز پرداخت. امکان سفارش آنلاین و تحویل درب منزل قطعات از مزایای این مجموعه به­شمار می­رود. هر سوالی که درباره حباب­گیر بنزین دارید، کافیست با تیم پشتیبانی و مشاوره ما تماس گرفته و از راهنمایی‌های تخصصی کادری مجرب بهره­مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *