بلاگ

6 راهکار افزایش شتاب خودرو که باید بدانید

راهکار افزایش شتاب خودرو

بسیاری از رانندگان عشق ماشین و اهل ماشین بازی، علاقه دارند تا شتاب خودروی خود را بالا ببرند. برخی نیز احساس می­کنند، بعد از مدتی شتاب خودرویشان کاهش پیدا کرده است. در این حالت به دنبال روشی هستند تا شتاب خودروی خود را افزایش دهند. این مقاله را برای شما آماده کرده ­ایم تا بتوانید با راهکارهای افزایش شتاب خودرو آشنا شوید.

چگونه شتاب خودرو را افزایش دهیم؟

درست است که بسیاری از افراد به افزایش دادن شتاب خودرو علاقه دارند؛ اما تصمیم ­گیری درباره این موضوع نیازمند توجه است. شتاب بالاتر ممکن است به معنی احتمال بروز خطرات بیشتر باشد. کارخانه ­های خودروسازی استاندارد بین­ المللی برای شتاب خودرو دارند و از همان استانداردها پیروی می­کنند. دلیل وجود این استاندارد ها، جلوگیری از تصادفات خطرناک و باشدت بالاتر است؛ همچنین هر چه شتاب خودروی شما بالاتر باشد، مصرف سوخت آن نیز بالاتر می­رود.

اگر خودروی شما به مرور زمان شتاب خود را از دست می­دهد، بهتر است آن را عیب­ یابی کرده و رفع ایراد کنید. از روش­ های افزایش شتاب خودرو می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعویض یا تعمیر کاتالیزور
  • تعویض روغن موتور و فیلتر روغن
  • تعویض فیلتر هوا
  • تعویض سیم گاز
  • پاکسازی انژکتور
  • بررسی پمپ بنزین
  • تعویض رینگ پیستون و سوپاپ­ها
  • تعویض لاستیک­
  • کاهش وزن خودرو
  • چک کردن استپ موتور
  • تعویض چرخ دنده
  • ریمپ ایسیو
  • تنظیم کنترل کننده دریچه گاز
  • چیپ افزایش شتاب
  • کم کردن ارتفاع خودرو
  • حذف باربند خودرو
همچنین بخوانید:  معرفی مهم ترین تجهیزات خودرو برای زمستان

تعویض یا تعمیر کاتالیزور خودرو

یکی از راه­های افزایش شتاب خودرو، تعمیر یا تعویض کاتالیزور خودرو است. کاتالیزور قطعه ­ای در خودرو است که وظیفه دارد تا گازهای خارج شده از موتور را تصفیه کند. کاتالیزور هوای خروجی حاصل از سوختن بنزین را به گاز بی­ خطر تبدیل می­کند. با گذر زمان و استفاده از خودرو، کاتالیزور عمر خود را از دست داده و خراب می‌شود. وقتی شبکه­ های کاتالیزور دچار گرفتگی شده و از کار میفتد، باعث کم شدن شتاب خودرو می­شود.

درست است که کاتالیزور وظیفه تصفیه هوای خروجی از خودرو را به عهده دارد؛ اما به­ طور غیر مستقیم نیز می‌تواند روی شتاب خودرو تاثیرگذار باشد. اگر با وجود تعمیر، شستشو و سرویس کاتالیزور، هنوز شتاب بهبود نیافته، اقدام به تعویض کاتالیزور کنید.

تعویض روغن موتور و فیلتر روغن

راه بعدی که برای افزایش شتاب خودرو به شما پیشنهاد می­کنیم، تعویض روغن موتور و فیلتر روغن است. روغن موتور باعث می­شود تا پیستون به­ راحتی و نرمی درون سیلندر حرکت کرده و دمای آن را کم کند. روغن موتوری که کیفیت خوبی نداشته باشد، ضمن کاهش شتاب خودرو، سبب آتش گرفتن و جرقه زدن موتور می­شود. پس در انتخاب روغن موتور حساس باشید و دقت کافی به خرج دهید. تعویض به موقع روغن موتور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

اهمیت فیلتر روغن نیز کمتر از روغن موتور نیست. همراه با بررسی و تعویض روغن موتور، لازم است تا فیلتر روغن را نیز به­ صورت دوره ­ای چک کنید. فیلتر روغن تاثیر مستقیمی روی موتور خودرو دارد. اگر فیلتر روغن را به موقع تعویض کنید، می­توانید از سلامت موتور خودروی خود اطمینان حاصل کنید. با تعویض فیلتر روغن، شتاب خودروی شما نیز بیشتر خواهد شد.

همچنین بخوانید:  حبابگیر بنزین چیست و در کجا قرار دارد؟

| مشاهده و خرید محصولات لوازم یدکی پراید از سایت اتوپراید |

تعویض فیلتر هوای خودرو

یکی از اقداماتی که می­توانید برای افزایش شتاب خودرو انجام دهید، عوض کردن فیلتر هوای خودرو است. شاید بسیاری از رانندگان فیلتر هوا را جدی نگیرند؛ اما این قطعه تاثیر بالایی در عملکرد موتور و شتاب خودرو دارد. فیلتر هوا می­تواند هوایی که به موتور وارد می­شود را تمیز کرده و آلودگی های آن را بگیرد. زمانی که این آلودگی ­ها زیاد باشند، باعث مسدود شدن فیلتر هوای خودرو می­شوند. این گرفتگی باعث می­شود هوا عبور نداشته و شتاب ماشین کم شود. پس فیلتر هوا را نیز به موقع تعویض کنید.

تعویض سیم گاز خودرو

سیم گاز در واقع دریچه ورود هوای موتور را به پدال گاز وصل می­کند. یعنی با فشار بیشتر پا روی پدال گاز، هوای وارد شده به سیلندر زیاد شده و شتاب خودرو افزایش پیدا می­کند. شل بودن سیم گاز باعث می­شود تا هوای کامل به سیلندر نرسیده و شتاب خودرو کم شود. پس یکی از کارهایی که برای افزایش شتاب خودرو باید انجام دهید، چک کردن مرتب سیم گاز است.

پاکسازی انژکتور ماشین

انژکتور قسمتی از موتور است که به ­صورت مستقیم با سوخت در ارتباط است. آلودگی­ ها و رسوب­ های سوخت دهانه انژکتور را مسدود کرده و اجازه نمی­دهد تا سوخت کامل وارد سیلندر شود. بر همین اساس، احتراق ناقص انجام شده و شتاب ماشین کاهش می­یابد. شستشوی انژکتور در واقع یکی از راهکارهای افزایش شتاب خودرو است.

افزایش شتاب خودرو

| مشاهده و خرید محصولات لوازم یدکی شاهین از سایت اتوپراید |

بررسی پمپ بنزین خودرو

پمپ بنزین خودرو قسمتی از موتور است که بنزین را از باک گرفته و به انژکتور می­دهد. عملکرد و بازده خوب پمپ بنزین، باعث شتاب مناسب خودرو می­شود. از راه­های جلوگیری از خرابی پمپ بنزین، بازدید دوره ­ای آن است. پمپ بنزین خراب باعث فشار کم خودرو در دور موتور زیاد می­شود. کاهش شتاب زیاد خودرو در جاده­ های سربالایی، می­تواند نشانه خرابی پمپ بنزین باشد.

همچنین بخوانید:  از کجا بفهمیم پراید روغن سوزی دارد؟ + راهکار حل آن

استفاده از بنزین سوپر و باکیفیت، می­تواند تاثیر بالایی در افزایش شتاب خودروی شما داشته باشد. به­ دلیل پایین بودن عدد اکتان بنزین­ های کشور ما، توصیه می­کنیم تا از اکتان بوستر در سوخت خودرویتان استفاده کنید. بدون حساب و کتاب از اکتان بوستر استفاده نکنید.

یک صافی در قسمت باک تا پمپ بنزین قرار گرفته است که از ورود ناخالصی­ ها و آلودگی­ ها به پمپ بنزین و موتور خودرو جلوگیری می­کند. این صافی به مرور زمان از کیفیت افتاده و عمر آن کم می­شود. بسته شدن منافذ این صافی می­تواند در هوا رسانی و سوخت ­رسانی مشکل ایجاد کرده و شتاب خودرو را کاهش دهد.

سخن پایانی

همانطور که متوجه شدید، در این مقاله به بررسی راهکارهای افزایش شتاب خودرو پرداختیم. در بیشتر موارد تنها با تعمیر، تعویض یا پاکسازی قطعات خودرو می­توانید شتاب آن را افزایش دهید. توصیه می­کنیم برای افزایش شتاب خودرو تنها به سراغ تعویض و تعمیر قطعات بروید. استفاده از روش­های دستکاری قطعات می­تواند بسیار خطرآفرین باشد.

در سایت اتو پراید بهترین قطعات را با هزینه­ ای کم تهیه کنید. حتی می­توانید پرداخت خود را درب منزل انجام داده و سفارشات خود را به­ صورت فوری تحویل بگیرید. این مجموعه حتی برای راحتی شما اپلیکیشنی طراحی کرده، تا بتوانید به­ آسانی سفارش خود را ثبت و پیگیری کنید. تنوع محصولات را می­توانید در این فروشگاه بزرگ مشاهده کنید.


همچنین بخوانید: چرا خودروی من ریپ میزند؟ مهم ترین دلایل و راهکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *