بلاگ

بهترین مارک لنت ترمز پراید و تیبا کدام است؟

بهترین مارک لنت ترمز

لنت ترمز از مهم ترین اجزای سیستم ترمز خودرو است که به مرور زمان و در اثر عوامل مختلفی دچار فرسودگی شده و نیاز به تعویض دارد. بهترین مارک لنت ترمز برای پراید بر حسب نظرات افراد برندهای مختلفی بوده که ما در این مطلب چند نمونه از بهترین های این قطعه را معرفی می کنیم.

محصولات مرتبط : لنت عقب seco پراید 111

وظیفه لنت ترمز در خودرو چیست؟

همانطور که از نام این قطعه پیداست وظیفه اصلی آن توقف ماشین در حال حرکت است. در اصل می توان گفت این قطعه با تولید نیروی اصطکاک، انرژی جنبشی چرخ را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل می کند و موجب توقف خودرو می شود. در اثر همین اصطکاک های مداوم و پیوسته لنت ترمز ساییده شده و قدرت خود را از دست می دهد که البته مسئله بسیار خطرناکی در خودرو می باشد، چرا که ممکن است نتوانیم به موقع ترمز بگیریم و تصادف ایجاد شود.

از جمله عوامل موثر در طول عمر لنت ترمز می توان به سطح حرکت خودرو (در مسیر های صاف و تخت به مراتب ترمز کمتری گرفته می شود تا در مسیرهای شیب دار و همین امر در میزان اصطکاک تاثیر گذار است.) و میزان فشار وارده بر لنت ها در اثر وزن خودرو اشاره کرد.

محصولات مرتبط : لنت جلو تیبا 

بهترین-مارک-لنت-ترمز-پراید

بهترین برند لنت ترمز برای پراید

برندهای مختلف ایرانی و خارجی برای پراید وجود دارد. نکته ای که باید بدانید در تمام مدل های پراید اعم از پراید 111 ، 131 ، 132 ، هاچ بک ، 141 تفاوتی بین برند لنت ترمز مصرفی وجود ندارد و یک برند را برای تمام مدل ها می توان استفاده کرد. بهترین مارک لنت ترمز پراید شامل:

محصولات مرتبط : لوازم یدکی پراید

لنت ترمز پارس

می توان گفت یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان لنت ترمز خاور میانه و ایران،  لنت پارس است که لنت های ترمز با کیفیت و با دوامی را برای خودروهای سبک و سنگین تولید می کنند. لنت های ترمزی که توسط این کارخانه تولید می شوند با بهترین و جدید ترین تکنولوژی به بازار عرضه می شود . این برند یکی از بهترین برند ایرانی لنت ترمز محسوب  می شود که امروزه در خودروی پراید و بیشتر خودرو های دیگر استفاده می شود.

همچنین بخوانید:  بهترین برند واتر پمپ پراید و تیبا

برای خرید انواع لوازم یدکی خودروهای سایپا با بالاترین کیفیت و کم‌ترین هزینه، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

تماس با کارشناسان اتوپراید:

اتوپراید، خرید بهترین قطعات با پایین‌ترین قیمت بازار

لنت ترمز تکستار (Textar)

از دیگر کمپانی های موفق خارجی در زمینه  تولید لنت ترمز می توان به شرکت تولیدی تکستار اشاره کرد. شرکت تولیدی تکستار در زمینه تولید لنت ترمز مرغوب و با کیفیت فعالیت می کند که به راحتی می توانید این نوع لنت را از فروشگاه های لوازم یدکی خودرو خریداری کنید.

این نوع لنت به دلیل اینکه بهترین کارایی و کیفیت بالایی دارد، توانسته با بسیار از کمپانی های تولید لنت ترمز در دنیا از جمله کمپانی های خودروسازی در فرانسه همکاری نماید.

محصولات مرتبط : لوازم یدکی پراید 111 با قیمت عالی

لنت ترمز هانتر

از مزایای لنت ترمز هانتر می توان به ترمزگیری نرم و قوی  اشاره کرد زیرا از فلز های سنگین در این برند لنت ترمز استفاده نشده است، بعلاوه ترمز گیری فاقد بوی لنت می باشد و این شرکت تولیدی دوستدار محیط زیست بوده و محصولات خود را به طوری تولید می کند که که به محیط زیست آسیبی وارد نکند و در شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم باشد .

بهترین-مارک-لنت-ترمز-تیبا

برترین برندهای لنت ترمز خودرو تیبا

اخیرا برای تولید بهترین لنت ترمز تیبا از موادی استفاده می شود که به طبیعت و محیط زیست آسیب نزند. این نوع لنت ها که به عنوان لنت غیر آزبستی شناخته می شوند؛ از مواد طبیعی مانند شیشه، لاستیک و رزین ساخته می شود. دلیل بهتر بودن لنت های آزبستی این است که  مواد آز بستی قدرت تحمل دمای بسیار بالایی را دارند.

محصولات مرتبط : مناسب ترین قیمت لوازم یدکی پراید 131

لنت ترمز امکو (MCo)

کمپانی مهر خودرو با برند تجاری امکو و با هدف تولید و تأمین انواع قطعات خودروهای خارجی و داخلی (سبک و سنگین) و همچنین تولید و مونتاژ لنت ترمز و دیسک و صفحه کلاچ و … در نقاط مختلف کشور فعالیت می کند. گروه صنعتی امکو با داشتن پنج شعبه در استان های مازندران، تهران، اردبیل، گلستان و یزد برای ارائه خدمات کاربردی تلاش می کند و همواره در جهت جلب رضایت مشتریان و حفظ اصالت، کیفیت و نوآوری انواع قطعات تولیدی به فعالیت خود ادامه می دهد.

همچنین بخوانید:  علائم خرابی فن پراید، تعویض بهتر است یا تعمیر؟

لنت های کیو (Hi-Q)

برای تولید لنت ترمز های های کیو از آزبست و الیاف شیشه ای  استفاده نمی‌شود و این لنت ترمز به ‌طور قابل توجهی استفاده از مواد آهنی را جهت به حداقل رساندن صدمات به سطح دیسک ترمز، کاهش داده است. لنت HI-Q ساخت شرکت سانگ سین، از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده‌ی لنت ترمز می باشد.  این کمپانی فعالیت خود را از سال ۱۹۹۱ در کره جنوبی در زمینه تولید لنت ترمز آغاز کرده است. این لنت ترمز در هر شرایط، ضریب اصطکاک مطمئنی را حفظ می‌کند که صرف نظر از مدل خودرو، نحوه رانندگی، درجه حرارت پایین و یا درجه حرارت بالا، قدرت ترمز گیری بسیار عالی را تضمین می‌کند.

تفاوت-لنت-ترمز-دیسکی-و-کاسه-ای

کدام لنت ترمز برای چرخ عقب و جلو ماشین مناسب است؟

در هر خودرویی با هر مدل سیستم ترمز از دو مدل لنت ترمز جداگانه برای چرخ های جلو و عقب استفاده می شود. این دو مدل عبارتند از :

لنت ترمز دیسکی

در لنت های ترمز دیسکی با استفاده از اصطکاک فشار روغن بین لنت و دیسک چرخ خودرو متوقف می شود. می توان حرکت این لنت را مانند مالش دو صفحه به هم در نظر گرفت که یکی از آنها لنت و دیگری دیسک چرخ است و بین آنها از روغن برای نرم تر شدن سطح اصطکاک استفاده می شود. لنت های دیسکی کمترین میزان آسیب را به دیسک وارد می کنند و عموما برای چرخ جلو استفاده می شوند و از نظر قیمت هم گران تر هستند.

محصولات مرتبط : لنت ترمز جلو پراید 131 برند seco

لنت ترمز کاسه ای

این لنت را عموما به نام لنت کفشکی نیز می شناسند که اصطکاک بیشتری در هنگام ترمز ایجاد می کنند و عموما برای چرخ عقب استفاده می شوند که هنگام ترمز های شدید خودرو تعادل خود را از دست ندهد. لنت ترمز عقب پراید هم از نوع کفشکی است که بر حسب برند و مواد به کار رفته در ساخت قیمت های مختلفی هم دارد.

محصولات مرتبط : لنت عقب پراید 111

تقسیم بندی لنت ترمز بر اساس جنس

همانطور که گفتیم لنت ترمز را از متریال مختلفی می سازند که در میزان قدرت و اصطکاک ایجاد شده تاثیر گذار هستند و طبعا در قیمت نهایی محصول هم موثر هستند. بر اساس مواد به کار رفته لنت ترمز شامل :

  • لنت‌های ترمز ارگانیک: از جنس مواد ارگانیک ساخته شده که باعث عمر بیشتر قطعات سیستم ترمز خودرو همچون دیسک می‌شود اما چون اصطکاک زیادی ایجاد نمی‌کند مناسب سرازیری یا شهرهایی با ترافیک بالا نیست. ساختار نرمی داشته و در هوای بارانی و شهرهایی که درصد رطوبت بالا دارند زیاد ترمزگیری خوبی ندارد. تنها مزیت این ترمز قیمت پایین و صدمه کمتر به دیسک خودرو است که البته به دلیل خرید زود به زود لنت نمی‌توان ان را مزیت دانست.
  • لنت ترمز سرامیکی: به‌جای فولاد از مس برای ساخت آنها استفاده شده تا حرارت کمتری داشته و خنک‌تر باشند. عمر بالاتری دارند که در خودروهای مسابقه‌ای از آنها استفاده می‌شود. استفاده از مس موجب شده تا قیمت بسیار بالاتری داشته باشند. بدی که این لنت‌ها دارند در شرایط آب و هوایی سرد کارایی آنها کاهش می‌یابد.
  • لنت های نیمه فلزی: شامل آهن، فولاد و گرافیت بوده و انتقال حرارت خوبی را از خود نشان داده و دیرتر داغ می‌شوند. عموم خودروها این لنت را دارند که طول عمر، قیمت و کارکرد مناسبی دارد؛ این نوع معمولا بین 30 تا 80 هزار کیلومتر دوام می‌آورد.
  • لنتهای تمام فلزی: نسبت به نوع قبلی دارای قیمت، کارکرد و کیفیت بهتری هستند و در هر شرایط آب و هوایی و ترافیکی به‌خوبی عمل می‌کنند. اما به دلیل ساختار تمام فلزی صدمه بیشتری به دیسک خودرو می‌زنند که به‌منظور کاهش آن از روانگرهای کامپوزیت به جای گرافیت استفاده شده است. اما همچنان سر و صدای زیاد آنها باعث شده تا در خودروهای خاص از آنها استفاده شود.

به نقل از تاپترین

محصولات مرتبط : لوازم یدکی پراید صبا

همچنین بخوانید:  بهترین زمان تعویض آب و هواگیری رادیاتور پراید

لنت ترمز استاندارد برای پراید و تیبا چه ویژگی هایی دارد؟

در مورد اینکه لنت ترمز پراید و تیبا را از برندهای ایرانی یا خارجی یا شرکتی انتخاب کنیم بستگی به نظر شخصی هر فرد دارد. اما به صورت کلی لنت ترمز خوب این ویژگی ها را باید داشته باشد:

  • بر اساس شهر محل سکونت (میزان ترافیک، نوع آب و هوا) انتخاب شده باشد.
  • با توجه به بودجه مد نظر ما کیفیت خوبی داشته باشد.
  • در هر شرایطی بتواند به خوبی خودرو را متوقف کند تا خطر تصادف پیش نیاید.
  • در هنگام ترمز گرفتن سوت نکشد و بوی بدی تولید نکند و گرده زیادی نداشته باشد.

مقالات مرتبط : دلایل سوت کشیدن لنت ترمز پراید

سخن آخر

این نکته بسیار مهم است که لنت ترمز با کیفیتی و با دوامی برای خودروی خود تهیه نمایید و این موضوع نیز کاملا روشن است که در بازار ایران ،قطعات و لوازم زیادی را به نام اصل و برند به فروش می رسانند. در این راستا تنها راه درست برای خرید بهترین برند لنت ترمز مراجعه به  فروشندگان معتبر و خوش نام و با اعتماد ایجاد شده لنت ترمز اصل را خرید نمایید .

8 دیدگاه در “بهترین مارک لنت ترمز پراید و تیبا کدام است؟

  1. قاسم گفت:

    سلام
    بهترین مارک لنت ترمز پراید که موجوده الان چیه؟

    1. manager.kh گفت:

      سلام دوست عزیز با توجه به استفادتون و نوع خودرو متفاوته، شما می‌تونید با مشورت با کارشناسانمون کسب اطلاعات کنید.
      تلفن : 33990212
      همراه : 09122441972

    2. mehdi گفت:

      من لنت لیا لنت انداختم فوقلادست.

  2. مهدی گفت:

    من از تعمیرگاه یه لنت ترمز گرفتم تعمیرکار اصرار داشت بهترین لنت ترمز برای تیبا همینه از تو جعبه ام درآورد ولی خیلی زود تموم شد چجوری بفهمم دست دوم بوده یا نو؟

    1. manager.f گفت:

      سلام وقتتون بخیر ، متاسفانه الان دیگه چون روی ماشین انداخته شده تشخیصش ممکن نیست اما درکل قبل از خرید میتونید با دیدن مواد سایشی روی لنت متوجه بشید که اگر ضخامتش کم شده باشه یعنی لنت استفاده شده است یا اگر بعد از عوض کردن لنت همچنان ترمزتون قوی نشده باشه احتمال دست دوم بودنش زیاده از نشونه های دیگش هم میتونه کشیده شدن اتومبیل حین ترمز گرفتن به یک طرف ، صدای سوت بلند و پایین بودن پدال ترمز باشه.

  3. علی اصغر گفت:

    سلام بهترین لنت ترمز جلو برای تیبا چیه

    1. admin.autopride گفت:

      سلام مارک seco جزو برندهای خوب بازار هست دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *