بلاگ

پلوس خودرو چیست؟

پلوس خودرو

خودرو ها امروزه از بخش های مختلفی تهیه می شوند که هر یک از بخش های خودرو دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. یکی از بخش های مهم اتومبیل پلوس خودرو است که اکثریت مکانیک ها پلوس را بخشی از دیفرانسیل اتومبیل می دانند. در حال حاضر به دلیل عملکرد فوق العاده مهم پلوس خودرو شرکت های زیادی در رابطه با تولید این قطعه مهم ساخته شده اند. شرکت ها روش های فروش نوینی را ارائه می دهند تا مردم کشورمان بتوانند خرید پلوس را به راحتی انجام دهند.

مشاهده لوازم یدکی پراید 111 و  لوازم یدکی پراید 131

پلوس خودرو

دلیل ریپ زدن پراید

وظیفه پلوس خودرو چیست؟

اگر چه پلوس خودرو دارای ابعاد نسبتا کوچکی می باشد اما وظیفه بسیار مهم را در تمامی خودرو ها بر عهده دارد و در صورت خرابی می تواند آسیب های زیادی را به سرنشینان و حتی خودرو وارد کند. از این رو باید حتما با وظایف پلوس آشنا باشید تا اطلاعات تکمیل تری را در این زمینه در اختیار داشته باشید. در واقع پلوس خودرو میله ای است که بین دیفرانسیل یک خودرو و چرخ های خودرو قرار می گیرد. یکی از وظایف پلوس اتصال این دو بخش می باشد اما وظیفه اصلی پلوس انتقال نیروی چرخشی دیفرانسیل به چرخ ها است. در نظر داشته باشید که پلوس خودرو دارای ظاهری خم و مفصلی دارند تا در حین دور زدن خودرو دچار شکستگی نشوند. بدانید که پلوس در هر دو سمت دیفرانسیل قرار گرفته تا ارتباط با چرخ ها به شکل کامل تری برقرار شود. پلوس خودرو باید فعالیتی داشته باشد که هنگام دریافت نیروی چرخشی از دیفرانسیل با کمترین مقدار انرژی آن را به چرخ ها منتقل کنند.

همچنین بخوانید:  6 روش برای تشخیص دستکاری کیلومتر شمار ماشین

پلوس پراید

اجزای پلوس چیست؟

به طور کلی پلوس دارای پنج بخش مجزا می باشد که هر یک از این اجزا نقش مهمی را ایفا می کنند. از این رو باید با برخی از این اجزا آشنا شوید تا بتوانید اطلاعات جامع و تکمیلی را از این بابت داشته باشید.

  1. یکی از بخش های مهم و اساسی پلوس خودرو، سر پلوس می باشد. این قطعه از یک سمت با سه شاخه درگیر با گیربکس ارتباط دارد و از سمت دیگر به چرخ های خودرو متصل است. وظیفه این بخش نیز را می توان بدین شکل شرح داد که آخرین مرحله انتقال قدرت است.
  2. بخش بعدی پلوس خودرو، مشعلی می باشد که در واقع سه شاخه داخلی پلوس را در درون خود قرار می دهد. آن را به بخش های اصلی یعنی دیفرانسیل و چرخ ها متصل می کند.
  3. گردگیر از اجزای پلوس می باشد، همان طور که از نامش پیداست وظیفه آن جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل پلوس است. محل قرار گیری پلوس در نزدیکی چرخ ها است. این مسئله باعث می شود تا گرد و غبار زیادی به سمت پلوس خودروحرکت کند. از این رو گردگیر وظیفه جلوگیری از این گرد و غبار را دارد.
  4. سه شاخ و میل پلوس نیز جزو پنج بخش اساسی پلوس ها هستند که در واقع سه شاخ درگیری با مشعلی و چرخ ها دارد و بر روی سر پلوس قرار می گیرد.
  5. میل پلوس، میله ای است که در میان دو سر پلوس قرار دارد و انعطاف اصلی پلوس را این قطعه ایجاد می کند.
همچنین بخوانید:  آشنایی با اجزای سیستم تعلیق پراید، تیبا و شاهین

تمامی این اجزا در کنار یکدیگر می توانند فعالیت پلوس را به شکل صحیحی ایفا کنند تا دیفرانسیل خودرو نیز عملکرد سالم داشته باشد. خرابی هر یک از قطعه های ذکر شده می تواند سبب آسیب به دیگر قطعه ها شود و خسارت سنگینی را به وجود بیاورد.

 

برای خرید انواع لوازم یدکی خودروهای سایپا با بالاترین کیفیت و کم‌ترین هزینه، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

تماس با کارشناسان اتوپراید:

اتوپراید، خرید بهترین قطعات با پایین‌ترین قیمت بازار

 

علت خرابی پلوس و خطرات آن

  • یکی از علت های خرابی پلوس خودرو پاره شدن گردگیر این قطعه است. ورود گرد و غبار سبب آسیب به مفصل و قطعه های مختلف پلوس شده و این بخش از خودرو را دچار مشکل می کند.
  • بدانید که برخی اوقات از دنده های اشتباهی در سرعت های مختلف استفاده می کنیم که این مسئله سبب خرابی پلوس می شود.
  •  در بخش خطرات آن می توان به مسائلی همچون قفل کردن چرخ ها اشاره داشت. برخی اوقات، هنگام خرابی پلوس خودرو، فرمان پذیری بسیار سخت شده و به نوعی فرمان قفل می شود که این مسئله باعث تصادفات سنگینی شود.
  • بدانید که به دلیل اتصال پلوس به گیربکس، این قطعه می تواند سبب خرابی گیربکس شود و قطعه های دیگر نیز آسیب ببینند. از این رو تعمیر به موقع پلوس ها را حتما در اولویت قرار دهید. چرا که تعمیر نکردن پلوس می تواند علاوه بر آسیب های مالی، جان افراد را نیز تهدید کند.

 

خرابی پلوس خودرو

خرید پلوس خودرو از اتوپراید

اما امروزه برخی از خودرو ها همچون خودرو های تیبا و پراید دارای لوازم یدکی بسیار زیادی در زمینه پلوس خودرو هستند. لوازم یدکی اتوپراید به عنوان فروشگاهی معتبر همواره به عنوان یکی از ارائه دهندگان این محصول شناخته شده است.شما می توانید برای خرید از لوازم یدکی اتوپراید تنها به وب سایت ما مراجعه کنید. همچنین با ارتباط گیری با کارشناسان ما به خوبی از مشکل خودرو خود مطلع شده و نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. همچنین اتوپراید علاوه بر بخش پلوس اقدام به فروش انواع لوازم یدکی خودرو هایی همچون پراید و تیبا کرده است. در نظر داشته باشید امروزه شرکت های نامعتبر فراوانی در زمینه خرید و فروش انواع لوازم یدکی تیبا و پرای فعالیت دارند. اما اتوپراید با داشتن گواهی معتبر به عنوان یکی از برترین لوازم یدکی های کشور شناخته شده و همواره به ارائه اجناس باکیفیت پرداخته.

همچنین بخوانید:  6 نشانه خرابی ماهک دنده | نحوه تعویض

4 دیدگاه در “پلوس خودرو چیست؟

  1. شهلائی گفت:

    اگر وظیفه ش رو بخواید به طور مختصر بگید چیه ؟

    1. manager.fa گفت:

      سلام وقت بخیر ، به طور مختصر بخواهیم بگوییم در واقع پلوس خودرو میله ای است که بین دیفرانسیل یک خودرو و چرخ های خودرو قرار می گیرد. یکی از وظایف پلوس اتصال این دو بخش می باشد اما وظیفه اصلی پلوس انتقال نیروی چرخشی دیفرانسیل به چرخ ها است.

  2. پیروز هدی فر گفت:

    سلام. برای تعمیر پلوس ساینا باید چیکارکرد؟

    1. manager.kh گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما می‌تونید با مشورت با کارشناسانمون برای تعمیر یا خرید پلوس کسب اطلاعات کنید.
      تلفن : 33990212
      همراه : 09122441972

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *