بلاگ

مقایسه کامل تیبا با تیبا 2

مقایسه کامل تیبا با تیبا 2
تیبا بهتر است یا تیبا 2 ؟ تفاوت اصلی بین تیبا صندوق دار با تیبا هاچبک چیست؟ تیبا یک سدان جمع و جور از شرکت سایپا است که طراحی اصلی آن در کمپانی ایتال دیزاین ایتالیا صورت گرفته است. در این مقاله از سایت اتوپراید قصد داریم تا با مقایسه کامل تیبا با تیبا 2، این دو خودروی پرفروش سایپا را برای شما عزیزان بازگو کنیم. اگر قصد خرید یکی از این دو خودرو را دارید، این مقاله را از دست ندهید و در ادامه همراه ما باشید.
برای مشاهده و خرید انواع لوازم یدکی خودروهای تیبا و تیبا 2 از اتوپراید روی لینک روربرو کلیک کنید: لوازم یدکی تیبا

تیبا (تیبا صندوق دار)

از خودروی تیبا ابتدا با نام مینیاتور در سال 87 رونمایی شد، اما بعد از مدتی طراحان سایپا تصمیم گرفتند تا نام آن را به تیبا (به معنی آهو) تغییر دهند. بسیاری از قطعات این خودرو با خودروهای ال ، ریو و پراید، مشترک است. این خودرو یک خودرو کم مصرف است و برای استفاده خانواده ها بسیار مناسب ست همچنین برای سفرهای بین شهری گزینه‌ای مناسب است. ولی طراحی صرفا معمولی ای دارد و یک خودروی جوان پسند محسوب نمی‌شود! از دیگر معایب این خودرو می‌توان به کیفیت بسیار پاییت قطعات داخلی مخصوصا داشبورد آن، کم بودن پایداری و سر و صدای زیاد موتور در کابین داخلی خودرو اشاره کرد.
خودرو تیبا
| مشاهده و خرید محصولات لوازم یدکی پراید 111 از سایت اتوپراید |

تیبا 2 (تیبا هاچبک)

تیبا 2 که با نام‌های تیبا 5 درب و تیبا هاپبک نیز شناخته می‌شود، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای شرکت خودروسازی سایپا است که نسبت به مدل قبلی خود دارای طراحی بهتر و جوان پسندتر است. این خودرو همچنین از نظر اقتصادی خودرویی ارزان محصوب می‌شود و بعد از خودروی پراید 111 ارزان‌ترین خودرو مدل هاچبک موجود در بازار ایران است. تیبا 2 دو تیپ SX و EX دارد که تیپ EX به دلیل داشتن آپشن‌هایی مثل امکاناتی تنظیم آینه‌های جانبی برقی، شیشه بالابر برقی شیشه‌های عقب و همچنین داشتن رینگ‌های آلومینیومی متقاضیان بیشتری داشت. این خودرو دارای شتاب اولیه مناسب، رنگ بندی متنوع و مصرف سوخت خوب است و یک گزینه خوب برای استفاده‌های شهری است.
خودرو تیبا 2
| مشاهده و خرید محصولات لوازم یدکی پراید 141از سایت اتوپراید |

مقایسه تیبا با تیبا 2 از نظر فنی

در اولین بخش از مقاله مقایسه کامل تیبا با تیبا 2 به بررسی مشخصات فنی این دو خودرو می‌پردازیم. همانگونه که طراحی این دو خودرو با خودروهای پراید و ریو مشترک است در بخش فنی نیز شباهت‌های زیادی بین این مدل خودروها وجود دارد. موتور تیبا توانایی تولید قدرت 87 اسب‌بخار و گشتاور 128 نیوتن‌متر را دارد که این نیرو در خودروهای تیبا از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سیستم تعلیق تیبا هم دقیقا ترکیبی از قطعات ریو و پراید است که این موضوع باعث بوجود آمدن فرمان نرم‌تری برای تیبا نسبت به خودروهای پراید است. پیشرانه تیبا نیز موتور تقویت‌شده خودرو پراید (حدود 200 سی سی افزایش) است که ساخت آن با همکاری شرکت آلمانی FEV انجام شده است.

مقایسه تیبا با تیبا 2 از نظر ظاهری

در ادامه مقایسه کامل تیبا با تیبا 2 به مقایسه این دو خودرو از نظر ظاهر خواهیم پرداخت. در بخش طراحی می‌توان گفت خودروهای تیبا نسخه ارتقا یافته پراید است که همانطور که در ابتدا گفتیم این طراحی توسط شرکت ایتالیایی آنجلینی دیزاین انجام شده است. درباره طراحی کلی خودروهای تیبا می‌توان به ناهماهنگی در آن و بعضا کسل‌کننده بودن آن اشاره کرد. البته که این یک نظر شخصی است و نمی‌توان به صورت کلی درین مورد نظر داد ولی این خودرو کوچکزیبا تلقی نمی‌شود! اما در مقایسه با پراید گزینه بهتری است.
مقایسه تیبا با تیبا 2 از نظر طراحی و دیزاین نشان می‌دهد که این دو خودرو هیچ تفاوتی در نمای روبرو با یکدیگر ندارند و تنها تفاوت تیبا با تیبا 2 در طراحی نمای عقب این خودروهاست. به این صورت که در طراحی قسمت عقب تیبا 2 با حذف صندوق عقب، این خودرو تا حدی مدرن‌تر و جوان پسندتر دیده می‌شود و در این امر خودروی تیبا 2  قوی‌تر به نظر می‌رسد.
آپشن داشتن خطوط برجسته در قسمت عقب تیبا 2 نیز باعث زیباتر شدن طراحی آن شده است و در کل می‌توان گفت که تیبا صندوقدار طرفداران بیشتری دارد. در طراحی کابین هر دو مدل خودروی تیبا نیز مانند طراحی ظاهری، یک دیزاین تکراری و بعضا خسته کننده وجود دارد که هیچ المان جذابی در آن بوجود ندارد و تنها بخش‌های زیبای آن نسبت به پراید طراحی صفحه آمپر، شکل کلی داشبورد و استفاده از غربیلک فرمان زیبا و رودری‌های پارچه‌ای است. کابین این خودرو نیز در هر دو مدل تیبا و تیبا 2 از نظر متریال و جنس ساخت شبیه به هم و بسیار ضعیف است و می‌توان متوجه خشک بودن آن شد.
مقایسه تیبا با تیبا 2
| مشاهده و خرید محصولات لوازم یدکی پراید صبا از سایت اتوپراید |

مقایسه تیبا با تیبا 2 از نظر آپشن‌ها

با مقایسه کامل تیبا با تیبا 2 از نظر آپشن و امکانات رفاهی متوجه خواهید شد که خودروی تیبا صندوق دار نسبت به تیبا هاچبک برتری دارد نشان می‌دهد. همانطور که می‌دانید شرکت سایپا کوچکترین جزییات را نیز جز آپشن‌های خودرو حساب مب‌کند!اگر به دید سایپا به این قضیه نگاه کنیم آپشن‌هایی مثل جا لیوانی، داشتن ساعت دیجیتال، سیستم تهویه مطبوع، شیشه بالابرهای برقی جلو، فرمان هیدرولیک و ریموت کنترل جز امکانات رفاهی مشترک بین دو خودرو تیبا 1 و تیبا 2 محسوب می‌شود.
از آن جا که این دو خودرو دارای تیپ‌های مختلفی هستند بعضی از آپشن‌ها مثل تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، آینه‌های اتوماتیک و شیشه‌های عقب برقی فقط در تیپ‌های فول‌آپشن این خودروها وجود دارند که قاعدتا روی قیمت آن نیز تاثیر گذارند.

برای خرید انواع لوازم یدکی خودروهای سایپا با بالاترین کیفیت و کم‌ترین هزینه، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

همچنین بخوانید:  اگر خودرویتان روغن ریزی دارد این 5 مشکل در انتظار شماست!

تماس با کارشناسان اتوپراید:

اتوپراید، خرید بهترین قطعات با پایین‌ترین قیمت بازار

نتیجه مقایسه تیبا با تیبا 2

در پایان باید گفت که خودرو تیبا نسخه ارتقا یافته پراید از نظر ظاهری است و همین امر در کنار خسته شدن مشتریان از ظاهر تکراری پراید، توانسته آن را به فروش خوبی برساند. ولی با وجود هزینه‌های هنگفتی که شرکت سایپا برای ساخت این دو مدل خودرو متحمل شده است، در آخر این خودرو در هر دو مدل سدان و هاچبک، در حد و اندازه‌های همان خودرو پراید است با ظاهری متفاوت!
در این مقاله از اتوپراید با مقایسه کامل تیبا و تیبا 2 متوجه شدیم که نظرات درباره تیبا 2 مثبت‌تر از تیبا 1 است و این سبک خودرو بیشتر نظر جوانان را جلب می‌کند. همچنین باید گفت که خودروهای تیبا با توجه به جمع و جور و کم مصرف بودن برای استفاده‌های روزانه و شهری گزینه‌ای مناسب و اقتصادی است و یک خودرو پرفروش در بین قشر متوسط جامعه تلقی می‌شود.

4 دیدگاه در “مقایسه کامل تیبا با تیبا 2

  1. زهرا خمینی گفت:

    موتور تیبا 1 بهتره یا تیبا 2؟

    1. manager.kh گفت:

      سلام دوست عزیز
      موتور هر دو شبیه به هم هستش، هر دو پیشرانه 1.5 لیتری با 87 اسب بخار دارن.

  2. Jamal گفت:

    کدوم مدل آپشنای بیشتری داره تیبا یا تیبا 2؟

    1. manager.kh گفت:

      سلام. از نظر تجهیزات و آپشن‌ها تیبا صندوقدار یکم برتری داره نسبت به تیبا 2.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *