بلاگ

معرفی بهترین برندهای ایرانی و خارجی بلبرینگ چرخ پراید

بلبرینگ چرخ جلو و عقب

همانطور که می دانید بلبرینگ در حرکت چرخ خودرو نقش بسیار مهمی را ایفا می کند . بلبرینگ چرخ جلو پراید تاثیر ویژه ای بر حرکت اصلی چرخ های جلوی خودرو دارد و سبب روان تر شدن جرکت چرخ ها می شود . همچنین خرابی بلبرینگ ها باعث ایجاد سر و صدا در قطعات می گردد و به همین جهت باید نسبت به سلامت این قطعه اطمینان خاطر داشته باشید تا دچار مشکل نشوید . از آنجایی که بلبرینگ های پراید مصرف نسبتا بالایی دارند ، دارای انواع متنوعی از نظر کیفیت و قیمت هستند . بلبرینگ های پراید با شماره فنی نیز قابل شناسایی هستند و یکی از مهم ترین و اساسی ترین قطعات چرخ خودرو و جلوبندی آن محسوب می شود . ما در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به معرفی برند های معتبر بلبرینگ های پراید بپردازیم . پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید :

مشاهده سایر محصولات : بلبرینگ هوزینگ c-part

بلبرینگ پراید

“بیشتر بخوانید : علت روغن سوزی پراید  “

معرفی بلبرینگ پراید | بلبرینگ چرخ جلو و عقب پراید

باید به این نکته اشاره کنم که بلبرینگ ها جهت جلوگیری از اصطکاک و لرزش ضروری و واجب هستند و معمولا از عمر طولانی برخوردار می باشند . این قطعه در صورت وجود مشکل یا خرابی در این قطعه سریعا باید اقدامات لازم را انجام دهید چراکه ممکن است خطر جدی سرنشینان را تهدید نماید . همچنین برای خرید بلبرینگ چرخ، به برندهای معتبر قطعات یدکی مراجعه کنید، تا بتوانید از مرغوبیت کالا و کیفیت آن با خبر شوید . یکی از ویژگی های مهم بلبرینگ ها که از جنس فولاد ضد رنگ هستند ، کاهش صدای چرخ های خودرو می باشد . در واقع بلبرینگ های اصلی ، اصولا بالای 500 هزار کیلومتر کار می کنند اما باید ولی باید آن ها را هر ۲۰ هزار کیلومتر بررسی کرد . یکی از عوامل تاثیرگذار بر خرابی بلبرینگ ها ، عبور از دست انداز ها و سرعت گیر ها با سرعت بسیار زیاد می باشد .

یکی از اصلی ترین بخش های جلوبندی خودرو ، بلبرینگ چرخ ها است. به هنگام خرید بلبرینگ ماشین می توانید از شماره فنی نیز استفاده کنید. FAG و SKF بهترین برندهای بلبرینگ هستند.

معرفی بلبرینگ های مصرفی پراید عبارتند ار : 

  • بلبرینگ کوچک چرخ عقب پراید قدیم  با استاندارد  11749/10
  • بلبرینگ کوچک چرخ عقب پراید مدل جدید  با استاندارد   11949/10
  • بلبرینگ چرخ جلو پراید قدیم با استاندارد    69349/10
  • بلبرینگ بزرگ چرخ عقب پراید جدیدبا استاندارد    |44649/10
  • بلبرینگ بزرگ چرخ عقب پراید قدیم با استاندارد|44649/10
  • بلبرینگ پراید جدید چرخ جلو با استاندارد   GB 141
  • بلبرینگ چرخ جلو پراید دو ردیفه جدیدبا استاندارد    BT2B445620BB
  • بلبرینگ عقب شفت دوم گیربکس پرایدبا استاندارد   |32204
  • بلبرینگ ته میلنگ پراید با استاندارد   62022RS/C3
  • بلبرینگ جلو شفت اصلی پرایدبا استاندارد    62/222RSC3
  • بلبرینگ عقب شفت اصلی پرایدبا استاندارد    63042RS
  • بلبرینگ دینام پرایدبا استاندارد    63022RS/C3
  • بلبرینگ هوزینگ پرایدبا استاندارد    68149/10
  • بیرینگ کلاچ پراید با استاندارد   VKC 3609
  • بیرینگ تسمه تایم پرایدبا استاندارد    GT20040
همچنین بخوانید:  بهترین زمان تعویض روغن موتور پراید کی است؟

مشاهده لوازم یدکی پراید 131

bearings

“بیشتر بخوانید : علت آب روغن قاطی کردن پراید

قیمت بلبرینگ پراید

همانطور که گفته شد بلبرینگ های پراید یا توجه به مصرف بالایی که دارند . دارای سیر متنوعی از کیفیت و قیمت هستند . در حقیقت برای خرید بلبرینگ به شما پیشنهاد می کنم که به برند آن توجه کنید .

راهنما انتخاب و خرید بلبرینگ های مصرفی پراید

در حال حاضر که با شماره فنی انواع بلبرینگ و رولبرینگ مورد استفاده در پراید آشنا شده اید به آسانی می توانید نسبت به خرید قطعه مورد نیاز خود اقدام کنید. اما نسبت به کشور تولید کننده برای خرید بلبرینگ های پراید توجه داشته باشید و از کشور های برتر می توان به بلبرینگ های ژاپنی اشاره کنم .

حال ممکن است این سوال برای شما پیش آید که چرا باید از بلبرینگ های خودرویی با کیفیت و استاندارد استفاده کنیم؟ باید به این نکته اشاره کنم که حساس بودن محل استفاده بلبرینگ مهمترین دلیل برای استفاده از بلبرینگ های باکیفیت می باشد. در برخی مواقع ممکن است بنا به شرایطی نسبت به خرید نمونه های ارزان قیمت تر بلبرینگ یا به اصطلاح بلبرینگ ارزان قیمت پراید باشید که در این موارد سعی کنید از نمونه های چینی درجه 1 مانند مارک  کی جی  استفاده کنید

اما گاهی ممکن است بنا به دلایلی افراد به دنبال خرید نمونه های ارزان قیمت تر بلبرینگ یا به اصطلاح بلبرینگ ارزان قیمت پراید باشند.در چنین  مواردی پیشنها میکنیم حتما از نمونه های چینی درجه 1 مانند مارک  کی جی  استفاده کنید.

یکی از مهم ترین لوازم یدکی هر خودرو بلبرینگ است.اگر بلبرینگ با جنس نامرغوب استفاده کنید باعث قفل شدن لاستیک ها، لق زدن چرخ ها،در رفتن چرخ که میتواند حوادث زیادی را به وجود اورد.

بلبرینگ هایی که در ادامه مطلب ذکر می شوند شامل تولید کنندگانی هستند که قابل دسترس برای خریدار می باشند :

خرید بلبرینگ FAG

این برند درسال 1883توسط فردریک در کسور المان تاسیس شد و اولین محصول آن که توسط،ماشین سنگ زنی تولید کرد ساچمه کروی استیل می باشد و همین امر باعث شد از برندهای مهم و معروف در صنعت شناخته شود . همچنین این برند در زمینه ساخت ماشین الات ، صنعت خودرو ، هواپیمایی وهوا فضا نیز بسیار معروف می باشد  و  برای خودروهای پژو 405 ، پژو 206 و پراید  مناسب است.

همچنین بخوانید:  بهترین روش های موجود برای از بین بردن بخار شیشه در زمستان

بلبرینگ ناچی ساخت ژاپن است 06

همانطور که می دانید این شرکت به عنوان سازنده ابزار الات در سال 1928 در سهر تویاما تاسیس شد . بعد از 10سال یک کارخانه فولاد تاسیس کرد وسپس توجه خود را برکیفیت مواد و متریال ابزارالات بلیرینگ گذاشت . همچنین امروزه شرکتی مانند این شرکت در ساخت ماشین ، ابزار الات ، ربا ، بلیرینگ وتجهیزات هیدرولیک اعتبار ندارد . این بلبرینگ  برای خودروهای پراید، سمند، پژو 450، پژو 206 مناسب است.

بلبرینگ SKFساخت کشور سوئد است

این برند یکی از معروف ترین تولید کننده های بلبرینگ است که در سال 1907 در کشور سوئد تاسیس شد . و موسس ، این شرکت استون وینگ است . این شرکت در بیش از 40 صنعت فعالیت دارد که عبارتند از:  یاتاقان ها ، آب بند ها ، محصولات تعمیر و نگهداری ، روانکار ها و … فعالیت دارد. شرکت SKF در بیشتر از 30 کشور از جمله آلمان ، فرانسه ، سوییس ، نمایندگی دارد. این بلبرینگ برای خودروهای پژو 206 و ال 90 مناسب می باشد .

مشاهده لوازم یدکی پراید 111

بلبرینگ پراید

بلبرینگ کویو ساخد کشور ژاپن است

این شرکت در سال1921در مشور ژاپن تاسیس شد و هم اکنون دارای 8 کارخانه ، 6 شرکت فروش داخلی می باشد . این شرکت 24 شعبه فروش و 26 کارخانه در کشورهای دنیا دارد . این شرکت بیرنگ های بسیار بزرگ با دهانه خارجی7 متر تا بیرنگ های مینیاتوری با دهانه داخلی در حد چند میلیمتر  را تولید میکند و مناسب خودروی پراید می باشد . بلبرینگ NTN ساخت کشور ژاپن است .

خرید بلبرینگ ان تی ان

این برند در سال 1918 تاسیس شد و مدت طولانی به علت کیفیت بالا در صنعت معروف و شناخته شد . این شرکت در شهر اوساکاری ژاپن است و توانسته 18 هزار نفر را استخدام کند در 27 کشور دنیا ویکی از معروف ترین برند های دنیا بشمار می رود . وبرای خودروهای ساینا استفاده میشود.

بلبرینگ SNR ساخت امریکا

این برند محصولات مختلفی تولید میکند که عبارتند از :  کف گرد ، بشکه‌ای ، دقیق ، مخروطی ، سوزنی و استوانه‌ای است.  این برند با داشتن  ، 6800 پرسنل پر فروش تریپ بلبرینگ در اروپا را تولید میکند . این برند ابداع کننده سنسور بیرینگ که در سیستم ترمز استفاده میشود و بسیار بینظیر است . این برندپورشه ، مرسدس بنز ، بی ام دبلیو ، پژو، رنو، سیتروئن و …  را تامین میکند. این بلبرینگ برای پراید، پژو 405 و 206 و ال 90  مناسب است .

بلبرینگ تبریز ایرانیان یاخت ایران است

همچنین بخوانید:  بهترین برند واتر پمپ پراید و تیبا

خرید بلبرینگ تبریز ایرانیان این برد درسال ، 1394در ایران در زمینه تولید و فروش و بسته بندی انواع بلبرینگ مادر خود را شروع کرد . این برند در جهت کارآفرینی و نشان دادن سلایق ایرانی در بازارهای جهانی شروع به کار نمود ، و در ادامه فعالیتش کارگاه تولیدی سعی کرد تا محصولات متنوع با جنس فولاد الیاژی را عرضه نماید . ازجمله محصولات تولیدی این شرکت میتوان به انواع بلبرینگ‌های مصرفی خودروهای تولید داخل و خودروهای وارداتی اشاره کرد. این بلبرینگ ها برای خودروهای پراید ، پژو 405 ، پژو 206 ؛ پیکان، روا و آر دی مناسب  است.

 

برای خرید انواع لوازم یدکی خودروهای سایپا با بالاترین کیفیت و کم‌ترین هزینه، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

تماس با کارشناسان اتوپراید:

اتوپراید، خرید بهترین قطعات با پایین‌ترین قیمت بازار

 

بلبرینگ جی تی ساخت کشور چین است.خرید بلبرینگ GMB

این برند در سال 1995در ژاپن تاسیس شد وهم اکنون محصولاتش در چین و تایوان تولید میشود . این بلبرینگ برای  خودروهای پراید ، پژو 405 مناسب است.

نکاتی که بهتر است به آنها دقت بیشتری کنیم تا از بروز ناگهانی خرابی بلبرینگ خودرویتان تا حد امکان جلوگیری به عمل آورید:

1- هنگامی که  روی دست اندازها حرکت میکنید ، سرعت خود را کم کنید.  چون عبور با سرعت بالا از روی دست اندازها موجب خورد شدن بلبرینگ می‌شود.

2- در انتخاب جنس بلبرینگ دقت کافی نمایید . با  کیفیت مناسب ، می‌تواند یکی از علل خرابی زودتر از موعد بلبرینگ خودرویتان باشد.

3- بهتر است هر 5000 کیلومتر چرخ ها را  بچرخانید‌. اگر چرخ صدا بدهد و یا لق بزند بلبرینگ خراب شده و یا به اصطلاح بلبرینگ خرد کرده است.

بلبرینگ پراید

علائم و نشانه های خرابی و دلیل صدای بلبرینگ چرخ خودرو

۱صدای عجیب از چرخ ها

گاهی اوقات ممکن است  صدایی عجیب مانند جیرجیر یا ساییده شدن از چرخ ها بلند شود که مهم‌ ترین نشانه خرابی بلبرینگ است.

۲لرزش فرمان خودرو

صدای بلبرینگ چرخ خودرو لرزش فرمان خودرو  یکی دیگر از نشانه های خرابی بلبرینگ است. این لرزش در سرعت های بالا به شدت احساس می شود.

۳کشیده شدن خودرو به یک سمت

در هنگام رانندگی اگر دست تان را از فرمان خودرو بردارید و در یک مسیر مستقیم باشید ممکن است خودرو شما به یکی از طرفین کشیده شود. در این حالت چرخ و بلبرینگ آن سمت دچار مشکل است.

۴روشن شدن چراغ ABS

صدای بلبرینگ روشن شدن چراغ چک ABS در صفحه کیلومتر یکی دیگر از نشانه های خرابی بلبربنگ است. در این حالت سیستم ترمز وجود خرابی در سیستم جلوبندی و ترمز ماشین را تائید می‌کند.

۵شنیدن صدای تق‌تق در حرکت در پیچ ها

در هنگام گردش به هر یک از طرفین و یا پیچ های تند ممکن است صدای تق‌تق از چرخ بشنوید که یکی از علائم خرابی و صدای بلبرینگ چرخ و توپی چرخ می باشد.

9 دیدگاه در “معرفی بهترین برندهای ایرانی و خارجی بلبرینگ چرخ پراید

  1. بهزاد تنومند گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم بهترین بلبرینگ چرخ جلو پراید چیه؟

    1. manager.kh گفت:

      سلام دوست عزیز با توجه به استفادتون و نوع خودرو متفاوته، شما می‌تونید با مشورت با کارشناسانمون کسب اطلاعات کنید.
      تلفن : 33990212
      همراه : 09122441972

  2. k1 گفت:

    بنظر من بهترین مارک بلبرینگ چرخ عقب پراید اگر اسمشو اشتباه نکنم هوزینگ هستش تعمیرکارا همیشه از این برند خیلی تعریف میکنن

    1. manager.f گفت:

      بله درسته بلبرینگ چرخ عقب هوزینگ برند شناخته شده و تایید شده ای هستش.

    2. رضا محمودی گفت:

      هوزینگ محفظه ای هست که بلبرینگ داخلش قرار میگیره و فیکس میشه . اسم برند بلبرینگ نیست . گویا اشتباه متوجه شدید . اصولا به محل قرار گیری یک قطعه در موتور و گیربکس و یا اجزای نگهدارنده دیگر که وظیفه خاصی را انجام میدهند هوزینگ گفته میشه . البته باز هم من نمیدونم شاید من اشتباه میکنم

    3. رضا گفت:

      هوزینگ محفظه ای هست که بلبرینگ داخلش قرار میگیره و فیکس میشه . اسم برند بلبرینگ نیست . گویا اشتباه متوجه شدید . اصولا به محل قرار گیری یک قطعه در موتور و گیربکس و یا اجزای نگهدارنده دیگر که وظیفه خاصی را انجام میدهند هوزینگ گفته میشه . البته باز هم من نمیدونم شاید من اشتباه میکنم

      1. manager.p گفت:

        وقت بخیر دوست عزیز.
        بله درست می فرمایید .هوزینگ به محفظه ای که بلبرینگ داخلش قرار میگیره گفته میشه که هم به صورت یک تکه هست که پرس شده و هم به صورت دو تکه که این محفظه جدا میشه.ولی در اصطلاح بازار بلبرینگ هوزینگ معروف هست که البته اسم برند نیست و به صورت عامیانه گفته میشه.

  3. اکبر محمودی خایس گفت:

    ببخشید بهترین بلبرینگ چرخ جلوی ایرانی برای پراید131مدل 90ترمز ای بی اس چه مارکی خوبه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. manager.p گفت:

      وقت بخیر دوست عزیز.
      SKF و FAG بهترین مارک بلبرینگ هستند و میتونید با خیال راحت از اونها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *