بلاگ

برق دزدی ماشین چیست؛ علائم برق دزدی در پراید و تیبا را بشناسید

برق دزدی ماشین

برق دزدی ماشین یکی از اتفاقاتی می باشد که ممکن است برای هر خودرویی رخ دهد . در حقیقت زمانی این حادثه رخ می دهد که برق یا انژی باتری خودرو به صورت نا به جا پس از خاموش کردن ماشین مصرف می شود و این بدین معناست که چند مورد از اجزاء خودر بی دلیل در حال مصرف باتری می باشند .

برق دزدی ماشین

تخلیه باطری برای اتوموبیل های جدید  اصولا بین 50 تا 85 میلی آمپر و در خودرو های قدیمی تر کمتر از 50 میلی آمپر می باشد . هم چنین برق دزدی می تواند به دلیل برخی از مشکلات سیستم الکترونیکی خودرو مانند کویل و ایر شمع اتفاق بیفتند . برق دزدی ایر شمع و برق دزدی کویل یکی از متداول ترین عوامل تخلیه باتری خودرو هستند که می توانند به طور ناگهانی باتری را خالی کنند به طوریکه ماشین دیگر روشن نشود .  بنابراین بسیار مهم است که باتری  ماشین به کمتر از 12.4 ولت نرسد . در غیر این صورت باتری شروع به سولفاته شدن وخورندگی می کند .

سایر لوازم یدکی تیبا

برق دزدی خودرو

احتمال برق دزدی کدام قطعات بیشتر است ؟

برق دزدی خودرو امکان دارد به دلایل مختلفی رخ دهد پس بهتر است هنگامی که متوجه این مشکل شدید سریعا اتوموبیل را به مکانیک نشان دهید . با این وجود معمولا برق دزدی ماسین به خاطر قطعاتی مثل رادیو ، سیستم پخش خودرو ، دزدگیر ، کویل ، وایرهای شمع و سیستم های قفل مرکزی باشد.

همچنین بخوانید:  بهترین زمان تعویض روغن موتور پراید کی است؟

 

برای خرید انواع لوازم یدکی خودروهای سایپا با بالاترین کیفیت و کم‌ترین هزینه، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

تماس با کارشناسان اتوپراید:

اتوپراید، خرید بهترین قطعات با پایین‌ترین قیمت بازار

 

راه های تشخیص برق دزدی ماشین

استفاده از لامپ : برای انجام این کار به یک لامپ کوچک احتیاج دارید که با جریان 2 یا 3 آمپر کار کند . البته انجام این کار بدون سیم م امکان پذیر است اما برای راحتی کار خود از یک تکه سیم دو رشته ای نازک مخصوص لامپ های کوچک استفاده کنید . سپس یا چسب برق سر سیم مثبت را به ته سر بی لامپ متصل کنید و سر دیگر را روی پایانه مثبت لامپ بچسبانید . حال باید سر سیم منفی را به بدنه سر پیچ لامپ چسبانده و سر دیگر را رها کنید . سپس  سر آزاد سیم منفی را روی پایانه منفی باتری بگذارید . اگر لامپ روشن شد ، یعنی خودروی شما برق دزدی دارد .

سایر لوازم یدکی پراید 111

برق دزدی ماشین

تست تخلیه باتری از نظر آمپراژ : از طریق این روش تمامی مدار های الکتریکی مختلف مورد بررسی قرار می گیرند تا بتوان متوجه شد که کدام قطعه با وجود خاموش بودن خودرو همچنان در حال مصرف برق باتری می باشد .ابتدا کابل منفی را از پایانه منفی جدا کنید و پراب قرمز دستگاه را به پایانه کابل باتری متصل کنید . سپس سوکت پراب مشکی را به ورودی متصل کرده و سوکت پراب قرمز را به بالاترین ورودی وصل کنید . حال مولتی متر را روشن کنید و روی صفحه نمایش باید صفر نشان داده شود . اگر ماشین برق دزدی نداشته بشد نباید بیشتر از 50 میلی آمپر نشان داده شود .

همچنین بخوانید:  با جلوبندی خراب پراید چه کنیم؟ + روش تعمیر آن

تست تخلیه باری از نظر کاهش  ولتاژ : از روش قبلی بیشتر برای خودرو های قدیمی تر استفاده می کنند . در خودرو های جدید تر باید 30 دقیقه قبل از خاموش کردن خودرو صبر کنید . از طریق این آزمایش دیگر نگران واحد های کامپیوتری نخواهیم بود . در این روش پراب های مولتی متر باید نوک تیز باشند تا به خوبی با فیوز ها تماس پیدا کنند . این آزمایش افت ولتاژ را به خاطر افزایش ناشی از گرمای جریان الکتریکی در یک مدار ایجاد می شود نشان می دهد .

علائم برق دزدی چیست ؟

همانطور که گفته شد برق دزدی سبب کاهش شتاب و سرعت و در آخر خالی شدن باتری می شود . به همین دلیل هرگاه احساس کرید که توان و قدرت خودروی شا کاهَش یافته است ، به احتمال زیاد با برق دزدی مواجه شده اید . یکی دیگر از شایع ترین عوامل و نشانه های برق دزدی ، خالی شدن یکباره باطی ماشین است . فرض کنید که باتری ماشین خود را به تازگی تعویض کرده اید اما پس از گذشت چند روز خودروی شما روشن نمی شود که علت اصلی این اتفاق خالی شدن باتری خودرو می باشد .

سایر لوازم یدکی پراید 131

برق دزدی اتوموبیل

چگونه مشکل برق دزدی اتوموبیل را حل کنیم ؟

باید به این نکته اشاره کنم که حل این مشکل بستگی به قطعه ای دارد که عامل برق دزدی است . اصولا این مشکل با تعویض فیوز و بررسی سیم کشی ها بر طرف می شود . تعویض کویل و وایر شمع ها هم برای جلوگیری از خالی شدن باتری ا می تواند مناسب باشد . البته بهتر است رفع این مشکل ر ا به یک متخصص و مکانیک بسپارید و تا حد ممکن خودتان در این مشکل دخالت نکنید .

همچنین بخوانید:  6 نشانه خرابی ماهک دنده | نحوه تعویض

سخن پایانی

برق زدگی در انواع خودروهای قدیمی و جدید ممکن است اتفاق بیفتد .  در این مطلب ما سعی کردیم تا حد امکان مهم ترین دلایل برق دزدی ماشین و روش های رفع این مشکل را با شما به اشتراک بگذاریم . برق دزدی ماشین با بررسی های مکانیکی و ارزیابی قطعات مربوطه و سیستم های الکتریکی قابل تشخیص است .

4 دیدگاه در “برق دزدی ماشین چیست؛ علائم برق دزدی در پراید و تیبا را بشناسید

  1. مروی گفت:

    وقتی ماشین روشنه انرژی رو بیشتر مصرف میکنه ؟

    1. manager.fa گفت:

      سلام وقت بخیر نه در حقیقت زمانی این حادثه رخ می دهد که برق یا انژی باتری خودرو به صورت نا به جا پس از خاموش کردن ماشین مصرف می شود .

  2. حمیدرضا غلامی گفت:

    سلام. برق دزدی کویل تیبا به باتری صدمه میزنه؟

    1. manager.kh گفت:

      سلام دوست عزیز.
      بله، برق دزدی کویل میتواند به طور ناگهانی باتری را خالی کند به طوریکه ماشین دیگر روشن نشود . بنابراین بسیار مهم است که باتری ماشین به کمتر از 12.4 ولت نرسد. در غیر این صورت باتری شروع به سولفاته شدن وخورندگی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *