بلاگ

10 نکته طلایی که هنگام خرید خودرو دست دوم باید رعایت کنید

buy car

خرید خودروی دست دوم کار آسانی نیست و باید در هنگام خرید این خودروها دقت زیادی داشته باشید. واسطه‌هایی که برای خرید خودروی دست دوم اقدام می‌کنند روش‌های مختلفی را بلد بوده و می‌توانند کلاه بزرگی سر شما بگذارند. در صورتی که بخواهید از کلاهبرداری در امان باشید بهتر است خودروی دست دوم را از واسطه‌ها خریداری نکرده و یک فروشنده مطمئن را برای خودتان انتخاب کنید. در هنگام خرید خودرو باید به نکات فنی آن هم توجه داشته باشید و از افراد متخصص بخواهید بررسی‌های لازم را انجام دهند. ما در این مطلب نکات اساسی را برای شما توضیح خواهیم داد. با ما در اتوپراید همراه باشید.

نکات مهم در خرید خودروی دست دوم

برای خرید خودروی دست دوم باید به قسمت‌های مختلف خودرو توجه کنید و به نکات زیادی دقت داشته باشید. از آنجایی که خودروها با تنوع بالا و آپشن‌های گوناگون به فروش می‌رسند شما باید نیاز خود را مورد بررسی قرار داده و یک خودرو را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. از آنجایی که مدل خودروها با یکدیگر متفاوت است، می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید یک مدل مناسب را انتخاب کنید. از نکات مهم در انتخاب یک خودروی دست دوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همچنین بخوانید:  چرا خودروی من ریپ میزند؟|مهم ترین دلایل و راهکار حل

 شاسی خودرو را بررسی کنید

اولین و مهم‌ترین نکته در هنگام خرید خودروی دست دوم توجه به سلامت شاسی خودرو است. یک خودرو تصادفی که ضربه محکمی خورده باشد تعادل کافی نداشته و شاسی‌های آن دچار مشکل شده‌اند. شما پیش از خرید خود باید سقف، ستون و شاسی‌های خودرو را مورد بررسی قرار دهید تا از عدم تغییر زاویه آنها مطمئن شوید. گول صحبت‌های فروشنده و چرب زبانی‌های آن را نخورید و برای سلامت فنی خودروی خود به یک فرد متخصص مراجعه کنید. شما می‌توانید با مراجعه به اتاق رنگ از ضربه به شاسی‌ها و سلامت آنها مطلع شوید. در اتاق رنگ تعداد ضربات و قسمت‌هایی از خودرو که تعویض شده‌اند، به طور کامل برای شما مشخص می‌شود.

به یک مکانیک مراجعه کنید

نکته دوم برای خرید یک خودرو دست دوم مراجعه به یک مکانیک است تا سلامت فنی خودرو را بررسی کند. بررسی فنی خودروی دست دوم اهمیت زیادی دارد؛ زیرا عیب‌های آن را به طور کامل تشخیص خواهید داد. اگرچه ظاهر یک خودرو بسیار خوب باشد اما ممکن است در بازه‌های زمانی کوتاه نیاز به مراجعه به مکانیکی و هزینه‌های بسیار زیاد برای تعمیر آن داشته باشید.

 ترمزها را بررسی کنید

یکی از مهمترین بخش‌های خودرو که نباید مشکلی داشته باشند ترمزهای آن هستند. در هنگام خرید خودروی دست دوم حتما حواستان به ترمزهای خودرو باشد که دچار هیچ‌گونه مشکلی نباشد و در هنگام رانندگی عملکرد مناسبی ارائه دهند. اگر در هنگام گرفتن ترمز صداهای مختلفی از خودرو به گوش می‌رسد یعنی نیاز به تعویض لنت یا تعویض دیسک‌ها است.

همچنین بخوانید:  بهترین برند واتر پمپ پراید و تیبا

 فرمان را تست کنید

در هنگام خرید خودروی دست دوم باید پشت فرمان بنشینید و آن را تست کنید. در خودروهای هیدرولیک باید فرمان بسیار نرم باشد و در خودروهای معمولی هم نباید هیچگونه صدایی از فرمان شنیده شود. شما در هنگام رانندگی با خودرو متوجه تعادل خودرو با فرمان نیز خواهید شد.

بررسی رنگ دود اگزوز

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید خودروی دست دوم باید به آن توجه کنید رنگ دود اگزوز است. شما برای این کار می‌توانید خودرو را روشن کرده و به رنگ دودی که از اگزوز خارج می‌شود توجه کنید. اگر این رنگ سیاه باشد یعنی کاربراتور خودرو دچار مشکل شده و اگر آبی باشد یعنی باید خودرو را به یک تعمیرگاه ببرید.

buy a used car

 توجه به سیستم برقی خودرو

یکی از مهمترین بخش‌های خودرو که از قسمت‌های مختلف تشکیل شده سیستم برقی آن است. خودروهای دست دوم ممکن است مشکلات زیادی در این سیستم داشته باشند؛ بنابراین باید حتماً این سیستم را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار باید چراغ‌های جلو و عقب، راهنما، برف پاک کن، مه شکن و بالابرها را به طور دقیق چک کنید.

با خودرو رانندگی کنید

حتماً پیش از خرید خودروی دست دوم با آن رانندگی کنید تا بتوانید از مشکلات آن با خبر شوید. یک خودروی با کیفیت در هنگام راننده شرایط مناسبی را برای راننده ایجاد می‌کند‌.

به کیلومتر خودرو و کارکرد آن توجه کنید

در هنگام خرید خودرو دست دوم به کارکرد خودرو با توجه به مدلی که دارد توجه زیادی داشته باشید. خودروهای مدل بالا نباید کارکرد زیادی داشته باشند و کارکرد بالا به معنای رانندگی‌های زیاد در جاده و آسیب قسمت‌های مختلف آن است.

همچنین بخوانید:  مغزی سوئیچ پراید | علت خرابی+تعمیر

تست سیستم تهویه

در هنگام خرید خودروی دست دوم سیستم تهویه آن را حتماً چک کنید. برای این کار می‌توانید خودرو را روشن کرده و چند دقیقه صبر کنید تا موتور گرم شود. پس از آن می‌توانید کولر و بخاری خودرو را مورد بررسی قرار دهید.

 بررسی لاستیک‌ها

در هنگام خرید خودروی دست دوم به لاستیک‌ها توجه داشته باشید، زیر لاستیک کهنه باعث می‌شود ایمنی خود را کاهش پیدا کند.

سخن پایانی

ما در این مطلب ۱۰ نکته مهم را برای خرید خودرو دست دوم بیان کردیم و شما با توجه به این نکات می‌توانید خرید بهتری داشته باشید. حتماً در هنگام خرید خود از یک متخصص بخواهید قسمت‌های مختلف خودرو را بررسی کرده و از واسطه‌ها خرید نکنید.همچنین اگر نیاز به مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خرید انواع لوازم یدکی پراید ، شاهین ، تیبا ، ساینا و … دارید می‌توانید با همکاران ما تماس گرفته و یا از طریق همین سایت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *