بلاگ

معرفی بهترین فروشنده لوازم بدنه پراید و تیبا در تهران

معرفی بهترین فروشنده لوازم بدنه پراید و تیبا در تهران

ساختار بدنه یکی از مهم‌ترین اجزای خودرو است. بسیاری از مسائل امنیتی خودرو به قطعات بدنه آن بستگی دارد. خودرو‌هایی که بدنه آن‌ها از نظر استاندارد‌های جهانی مناسب نباشد هنگام حوادث رانندگی با مشکلاتی جدی روبرو می‌شوند. از دیگر مسائلی که بر اهمیتبدنه خودرو می‌افزاید تأثیر آن در ظاهر خودرو است. بسیاری از مشتریان جوان، ظاهر خودرو را از اولویت‌های خود هنگام خرید قرار می‌دهند. به علاوه آسیب دیدن قطعات خودرو می‌تواند هنگام فروش آن باعث کسر قیمت کلی آن شود. در این مقاله قطعات دو خودرو پرفروش در ایران،یعنی پرایدو تیبا معرفی خواهند شد. با ما همراه باشید.

قطعات بدنه خودرو چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

بدنه ماشین، عضوی است که تمام فشار وزن و فشار اجزای خودرو و سرنشینان آن را برعهده دارد؛ به همین دلیل هنگام طراحی و ساخت بدنه خودرو، باید دقت کافی به خرج داده شود؛ همچنین طراحی آن باید به شکلی باشد که در برابر حوادث مختلف، توانایی تحمل ضربه را داشته باشد و تا جای ممکن دچار آسیب‌های کلان نشود؛ همچنین قطعات خوب، یک طراحی خاص دارند که در اثر آن خودرو تا حد ممکن کمترین میزان سوخت را مصرف کند.

بهترین فروشنده لوازم بدنه پراید و تیبا در تهران

| خرید لوازم یدکی خودروهای پراید از اتوپراید: لوازم یدکی پراید 141  –  لوازم یدکی پراید 111 |

اسامی قطعات بدنه خودرو

بدنه خودرو شامل قطعاتی می‌شود که به نوعی پوشش اتومبیل به حساب می‌آید. به عبارتی هر آنچه در ظاهر و از بیرون با چشم قابل مشاهده است، در لیست قطعات بدنه خودرو قرار می‌گیرد. در ادامه اجزایی که جزء قطعات بدنه اتومبیل هستند ذکر خواهند شد.

  • گلگیر جلو
  • گلگیر عقب
  • در موتور
  • درب جلو
  • درب عقب
  • درب صندوق
  • درب کاپوت
  • سپر جلو و عقب
  • رکاب چپ و راست
  • دیاق سپر

اهمیت قطعات بدنه خودرو

قطعات خودرو از جهات مختلف به عنوان سپر اجزای داخلی ماشین به حساب می‌آید. علاوه بر اجزای ماشین، سلامت سرنشینان خودرو نیز در گرو اجزای تشکیل دهنده بدنه خودرو است. به طور کلی، بدنه بیشتر از سایر اجزای ماشین در معرض خطرات گوناگون قرار دارد. در ادامه نکاتی ذکر می‌شود که به واسطه آن‌ها متوجه اهمیت چگونگی ساختار خود و ضرورت با کیفیت بودن مواد تشکیل دهنده آن خواهید شد.

  • ساختار بدنه خودرو تأثیر قطعی و صددرصدی بر ظاهر آن دارد؛ به همین دلیل باید طراحی آن به اندازه کافی جذاب باشد.
  • بدنه خودرو تمام مدت در معرض تابش نور خورشید قرار دارد؛ در نتیجه باید از موادی ساخته شوند که در اثر ماندن طولانی مدت زیر نور خورشید دچار آسیب جدی نشود.
  • بدنه خودرو در معرض باران‌های اسیدی قرار دارد؛ به همین دلیل باید مواد تشکیل دهنده قطعات آن، مقاومت مناسبی در برابر مواد اسیدی داشته باشد.
  • آلودگی هوا زمانی اتفاق می‌افتد که میزان زیادی مواد اسیدی و مضر وارد اتمسفر شود. بدنه خودرو در معرض این مواد مضر قرار دارد. در نتیجه مواد تشکیل دهنده قطعات آن، نباید از موادی باشند که در برابر مواد مضر هوای آلوده، واکنشی نشان دهند.
  • رطوبت هوا یکی از مسائل دائمی در بعضی از مناطق است. با این حال مناطقی که آب و هوای معمولی دارند نیز در فصول بارانی سال رطوبت بالایی را تجربه می‌کنند؛ به همین دلیل بهتر است اجزای بدنه خودرو کاملاً در برابر رطوبت هوا مقاومت داشته باشند.
  • بدنه خودرو اولین قسمتی است که هنگام تصادف آسیب می‌بیند؛ در نتیجه مقاوم بودن بدنه می‌تواند نیمی از امنیت سرنشینان آن را تأمین کند؛ از این رو قطعات بدنه خودرو باید از موادی ساخته شده باشند که به اندازه کافی مقاوم هستند.
  • رنگی که برای بدنه خودرو به کار می‌رود باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در غیر این صورت در اثر کوچک‌ترین ضربات و برخورد‌های جزئی رنگ آن قسمت از بدنه از بین می‌رود.
همچنین بخوانید:  بهترین زمان تعویض روغن موتور پراید کی است؟

لوازم بدنه پراید

| مشاهده و خرید لوازم یدکی خودروهای پراید از سایت اتوپراید: لوازم یدکی پراید |

قطعات بدنه پراید

پراید یکی از خودرو‌های پرکاربرد در ایران است. بسیاری از مردم ایران این خودرو را به عنوان اتومبیل خود انتخاب می‌کنند. قیمت مناسب این خودرو یکی از دلایل عمده فروش بالای آن است. آشنایی با قطعات بدنه برای مالکان آن مفید خواهد بود؛ زیرا هنگام خرید و فروش یا تعویض این قطعات، می‌توانند از دانسته‌های‌شان بیشترین سود را ببرند. در ادامه قطعات بدنه پراید معرفی خواهد شد.

درب‌های جانبی

تمام خودرو‌ها، به جزء بعضی از مدل‌های دو سرنشین، دارای چهار درب جانبی هستند. پراید نیز چهار درب جانبی دارد که وظیفه آن‌ها محافظت از سرنشینان داخل خودرو است. قطعاتی مانند سیم‌ها، قفل مرکزی، مدار شیشه بالابر و سوکت‌های سیم‌های برق در درب‌های جانبی تعبیه شده‌اند.

درب‌های موتور خودرو

قسمت جلویی ماشین محفظه‌ای است که موتور در آن قرار دارد. این محفظه دربی دارد که با نام درب موتور خودرو شناخته می‌شود. این درب وظیفه دارد از اجزای داخلی محفظه موتور مراقبت کند. این درب‌ها دارای ساختاری صاف و یکپارچه هستند. دلیل این نوع طراحی کاهش میزان اصطکاک آیرودینامیکی است.

فروشنده لوازم بدنه پراید

| مشاهده و خرید محصولات لوازم یدکی پراید صبا از سایت اتوپراید |

گلگیر

کاپوت، درب‌های جانبی و سپر ماشین در میان خود واسطه‌ای دارند. این واسطه، قطعه‌ای است که گلگیر نام دارد. این قطعه نسبت به سایر اجزای خودرو از کمترین وزن برخوردار است.

درب صندوق

صندوق پراید محظه‌ای است که از آن برای حمل بار استفاده می‌شود. پراید‌هایی که از سوخت گاز استفاده می‌کنند باید منبع‌شان را در صندوق قرار بدهند. این محفظه دربی دارد که از آن با نام درب صندوق یاد می‌شود.

همچنین بخوانید:  سوت کشیدن لنت ترمز پراید نشانه چیست و برای حل آن باید چکار کرد؟

فوم سپر

این قطعه را زمانی که پوسته سپر مونتاژ می‌شود زیر آن قرار می‌دهند.

لوازم بدنه تیبا

| مشاهده و خرید محصولات لوازم یدکی پراید تیبا از سایت اتوپراید |

قطعات بدنه تیبا

تیبا از دیگر خودرو‌هایی است که در ایران فروش نسبتاً خوبی دارد. این خودرو نیز مانند پراید از قیمتی مناسب و اقتصادی برخوردار است. در ادامه قطعات مختلف این خودرو معرفی خواهند شد.

درب‌های موتور خودرو

خودرو تیبا در قسمت جلویی خود محفظه‌ای دارد که در آن، موتور و بسیاری از قطعات برقی و… تعبیه شده‌اند. این قسمت دارای دربی است که از آن با نام درب موتور خودرو یاد می‌شود. موتور از مهم‌ترین لوازم و اجزای هر خودرویی است؛ به همین دلیل باید دربی وجود داشته باشد که از آن در برابر خطرات مراقبت کند.

 

برای خرید انواع لوازم یدکی خودروهای سایپا با بالاترین کیفیت و کم‌ترین هزینه، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

تماس با کارشناسان اتوپراید:

اتوپراید، خرید بهترین قطعات با پایین‌ترین قیمت بازار

 

گلگیر

گلگیر در واقع قطعه است که به عنوان واسطه میان سپر ماشین، درب‌های جانبی و کاپوت طراحی می‌شود.

درب صندوق

تیبا در قسمت پشتی خود بخشی به نام صندوق دارد. این بخش معمولاً به عنوان منطقه‌ای برای حمل بار استفاده می‌شود. درب صندوق به دربی گفته می‌شود که این قسمت از خودرو را می‌پوشاند.

  • برای خرید قفل صندوق تیبا از اتوپراید روی لینک روبرو کلیک کنید: قفل صندوق تیبا

فوم سپر

فوم سپر قطعه است برای مراقبت از سپر، پس از اعمال مونتاژ پوسته آن استفاده می­‌شود.

فروشنده لوازم بدنه تیبا

بهترین فروشنده قطعات بدنه پراید و تیبا در تهران

بدنه خودرو به درواقع ساختار کلی آن است. تمام اجزای خودرو با تکیه بر بدنه خودرو در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند؛ همچنین وظیفه مراقبت از سرنشینان خودرو نیز بر عهده بدنه است؛ در نتیجه کیفیت قطعات تشکیل دهنده بدنه خودرو بسیار اهمیت دارد. این قطعات هنگام تولید با تدابیر شرکت تولید‌کننده خودرو انتخاب می‌شوند. با این حال هنگام تعویض آن، تشخیص قطعه با کیفیت برعهده مالک خودرو است. در بسیاری از موارد فروشندگان سودجو با سوء استفاده از عدم آگاهی افراد، قطعات بی‌کیفیت و تقلبی را به فروش می‌رسانند. راه‌های زیادی برای جلوگیری از این سری مشکلات وجود دارد. یکی از بهترین راه‌ها خرید از فروشگاه‌های معتبر است. اتو پراید با ارائه با کیفیت‌ترین محصولات از معتبر‌ترین مراکز فروش قطعات بدنه پراید و تیبا به شمار می‌آید. مشتریان می‌توانند با خیال راحت قطعه مورد نظر خود را به صورت آنلاین یا حضوری تهیه کنند.

همچنین بخوانید:  6 نشانه خرابی ماهک دنده | نحوه تعویض

سخن پایانی

پراید و تیبا دو مورد از محبوب‌ترین خودرو‌ها در ایران هستند. این خودرو‌ها مانند هر اتومبیل دیگری در معرض آسیب‌های مختلف قرار دارند. بدنه خودرو بیش از هر قسمت دیگری در معرض آسیب قرار دارد؛ در نتیجه داشتن اطلاعات راجع به این قطعات و آشنایی با مراکز فروش معتبر آن بسیار مهم است. برای خرید انواع فطعات بدنه و لوازم یدکی خودروهای پراید، تیبا، ساینا، شاهین و… ما به شما فروشگاه اتو پراید را معرفی می‌کنیم.


مقاله پیشنهادی: آشنایی با اجزای سیستم تعلیق پراید، تیبا و شاهین

3 دیدگاه در “معرفی بهترین فروشنده لوازم بدنه پراید و تیبا در تهران

  1. ali گفت:

    شما خرید بدنه ی کامل و خام خودرو رو توصیه می کنید؟

  2. ali گفت:

    سلام شما خرید خودروی تصادفی و شاسی جا خورده رو توصیه میکنید؟؟

    1. manager.f گفت:

      با سلام کلا خرید خودروی تصادفی به افراد غیر کارشناس توصیه نمی شه و کلا خرید ماشین های تصادفی ای که خوردگی شدید شاسی و ستون دارن و یا قطعات مهمشون دچار نقص شدن که ضریب ایمنی و مقاومت اتاق و شاسی خودرو را پایین آورده باشند ، توصیه نمیشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *