بلاگ

بیشترین علت پیچیدن بوی دود اگزوز درون اتاق خودرو

پیچیدن بوی دود اگزوز درون اتاق

پیچیدن بوی دود اگزوز درون اتاق خودرو پراید یا دیگر خودروها ، یک موضوع بسیار ناخوشایند و البته آزاردهنده است. احتمالاً بدانید که گازهای خارج شده از اگزوز بسیار سمی و خطرناک هستند و به همین دلیل، نباید به پیچیدن بوی دود اگزوز داخل اتاق خودرو بی‌اهمیت باشید. دلایل زیادی وجود دارد که زمینه ساز ایجاد این مشکل می‌شود که ما در ادامه بیشتر به این دلایل اشاره خواهیم کرد.این مشکل به دلیل خرابی برخی قطعات رخ می دهد و شما باید هرچه سریع تر برای خرید لوازم یدکی پراید یا دیگر خودروها اقدام کنید .

خطرات دود اگزوز بر سلامتی انسان

قبل از اینکه به بررسی عوامل ایجاد کننده بوی دود اگزوز درون اتاق خودرو با شما صحبت کنیم، بهتر است بدانید که گازهای خروجی از اگزوز جزء گازهای بسیار خطرناک برای سلامتی انسان به شمار می‌آیند. دود اگزوز باعث حمله به ریه‌ها شده و جریان خون را هم با مشکل روبرو می‌کند. اگر در طولانی مدت با این مشکل روبرو شوید و نسبت به رفع آن اقدامی نکنید، احتمال اینکه دچار فارنژیت بینی شوید هم بسیار بالا است و چه بسا با بیماری‌های قلبی و عروقی هم بعد از مدتی دست و پنجه نرم کنید. اثرات کوتاه مدت این دود ممکن است در حد سوزش چشم، خس‌خس سینه،سر درد و در موارد حاد ذات‌الریه، برونشیت و… شود.

همچنین بخوانید:  بیشترین علت شنیدن صدا از زیر داشبورد خودرو چیست؟

علل پیچیدن بوی دود اگزوز درون اتاق خودرو

  • عیب و ایراد مبدل کاتالیزوری

قطعه ای به نام مبدل کاتالیزوری در خودرو وجود دارد که این قطعه در دسته‌بندی سیستم ضدآلودگی هوای خودروی قرار می‌گیرد. احتمالاً بدانید که در بسیاری از مواقع برای گرفتن برگه معاینه فنی، عملکرد صحیح این قطعه یک فاکتور اصلی به شمار می‌آید.

می‌توان گفت که مبدل کاتالیزوری گازهای سمی اگزوز را به گازهایی کم‌خطر تبدیل می‌کند تا سپس به درون لوله اگزوز ورود پیدا کرده و خارج شوند و عمدتاً به مرور زمان امکان داغ شدن این قطعه هم وجود دارد و در برخی از مواقع هم این امکان وجود دارد که دچار پوسیدگی شود؛ زیرا با با بنزین و گازوئیل مواجه می‌شود و در این صورت است که شما را با بویی بسیار مشمئزکننده در داخل کابین خودرو روبرو می‌کند.

بوی دود اگزوز

(خرید لوازم یدکی تیبا از سایت فروشگاه اتوپراید)

  • نشتی بنزین

عمدتاً با نشتی بنزین، شما با پیچیدن بوی دود اگزوز درون اتاق خودرو روبرو می‌شوید، هنگامی که میزان بنزین بیش از اندازه برای موتور خودرو مورد استفاده قرار بگیرد یا با هوا حتی به مقدار کم ترکیب شود، شما را با این مشکل یعنی نشتی مواجه می‌کند. اگر بنزین به اگزوز ورود پیدا کند، احتمال ایجاد انفجار را افزایش می‌دهد و در برخی از شرایط احتمال خرابی مبدل کاتالیزوری هم وجود دارد. این موضوع را هم فراموش نکنید که اگر

  1. سوخت انژکتورها نشتی پیدا کند
  2. فیلتر هوای موتور دچار گرفتگی شود
  3. سنسور جریان هوا بی‌کیفیت باشد
  4. سنسور اکسیژن دچار خرابی و عیب و ایراد شود
  5. بدنه دریچه مربوط به خروج گاز خراب شود، همگی از جمله دلایل نشتی بنزین و ایجاد بوی ناخوشایند در اتاق خودرو می‌شوند.
همچنین بخوانید:  معرفی بهترین برندهای ایرانی و خارجی بلبرینگ چرخ پراید

 

  • خرابی سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن یک قطعه الکتریکی است که به اندازه‌گیری میزان و نسبت اکسیژن در یک گاز می‌پردازد. با این حساب می‌توان گفت که این قطعه الکترونیکی، گزارشی مبنی بر میزان ترکیب سوخت و اکسیژن را ارائه می‌دهد. زمانی که میزان مورد نظر بالانس نباشد، سنسور اکسیژن گزارشی را برای سیستم خودکار خودرو برای حل مشکل ارسال می‌کند. حال شما تصور کنید که این قطعه الکترونیکی دچار عیب و ایراد و خرابی شود، صد درصد گزارش درستی را نمی‌تواند ارسال کند و همین امر باعث ایجاد مشکل می‌شود، به گونه‌ای که سوخت یا هوا ترکیب می‌شود و باعث پیچیدن بوی دود اگزوز درون اتاق خودرو می‌شود.

  • نشتی سیستم اگزوز

در برخی از مواقع ممکن است لوله اگزوز دچار شکستگی شود و به همین خاطر، در حین رانندگی دود زودهنگام از اگزوز خارج شده و در داخل اتاق خودرو پخش می‌شود، زمانی هم که شما به حس شنوایی خود اعتماد کنید، متوجه خواهید شد که صدای اگزوز بیشتر شده و این به معنی آسیب دیدگی صداخفه کن است.

معمولاً سیستم اگزوز به دلایل مختلفی ممکن است دچار مشکل و آسیب شود که زنگ زدگی، کاربرد ناصحیح و لرزش از جمله این دلایل به شمار می‌آیند. در بسیاری از شرایط عمدتاً زنگ زدگی را یکی از عوامل اصلی معرفی می‌کنند. زنگ زدگی می‌تواند از داخل یا از خارج باشد. زنگ زدگی از خارج عناصر خارجی است که معمولاً در فصل زمستان این مشکل بیشتر به چشم می‌آید. زمانی هم که اجزای سیستم داخلی اگزوز با مواد شیمیایی و موارد این چنینی دیگر روبرو می‌شوند، معمولاً زنگ زدگی از داخل رخ می‌دهد.

همچنین بخوانید:  تاثیرات منفی خرابی دینام خودروهای داخلی

بوی اگزوز درون اتاق

(خرید لوازم یدکی شاهین از سایت فروشگاه اتوپراید)

  • نشتی منیفولدهای اگزوز

منیفولد اگزوز به قسمتی از موتور گفته می‌شود که باعث جمع آوری گازهای خروجی از چند سیلندر به یک لوله می‌شود، زمانی که موتور روشن است شما می‌توانید برای بررسی میزان نشتی، منیفولدهای اگزوز را تست کنید. در صورتی که متوجه نشتی شوید، باید واشر را هرچه سریع‌تر تعویض کنید. ممکن است مقداری خوردگی روی منیفولدها وجود داشته باشند و به همین دلیل، باید منیفولدهای را کاملاً تعویض کنید و گرنه شما را با مشکلی همچون پیچیدن بوی دود اگزوز درون اتاق خودرو روبرو خواهند کرد.

  • از کار افتادن شیرEGR

شیرEGR هم قسمتی از موتور است که در هنگام منتشر شدن گازهای خروجی اگزوز عملیات کنترل این گازها را برعهده می‌گیرد. زمانی که این شیر از کار بیفتد و کارایی لازم را نداشته باشد، گاز اگزوز نشتی پیدا می‌کند و اینچنین است که وارد کابین خودرو می‌شود.

  • درب و پنجره های غیر استاندارد خودرو

برخی از رانندگان متأسفانه به باز بودن درزهای درب و پنجره‌های خودروی خود توجهی نشان نمی‌دهند. به همین دلیل، با مشکلی همچون پیچیدن بوی دود اگزوز درون اتاق خودرو روبرو می‌شوند و به همین دلیل، اگر دلیل ورود دود اگزوز به درون اتاق خودرو این مسئله است، باید هرچه سریع‌تر آن را برطرف کنید.

سخن پایانی

در مورد دلایل و علت پیچیدن بوی دود اگزوز درون اتاق خودرو با شما صحبت کردیم. همان‌طور که گفته شد، خرابی برخی از قطعات باعث ایجاد چنین مشکل خطرناکی می‌شود و به همین دلیل، شما باید به فکر خرید قطعات یدکی مناسب از یک فروشگاه اینترنتی مناسب باشید. ما در این شرایط که شما قصد خرید آنلاین قطعات یدکی خودرو را دارید، توصیه می‌کنیم سایت فروشگاه اتوپراید را یک مجموعه با قیمت مناسب و کیفیت عالی در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که هرچقدر سریع‌تر مشکل را برطرف کنید، قطعاً به نفع سلامتی شما و سرنشینان خودرو است.

 

Recent search terms:

  • https://autopride ir/blog/بیشترین-علت-پیچیدن-بوی-دود-اگزوز-درون-ا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *